• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • nu är jag fruL

cicci: det glömde jag säga. STARKT jobbat med rökningen. jag vet precis hur jäv*la svårt det är... Jag har haft lite återfall den senaste veckan men men det är bara att försöka vidare. ALLT är ju bättre än vad det var förut. jag har fortfarande kvar samma paket som när vi var ute. Så särskilt mycket har jag ju inte rökt.

Kul med fler julfanatiker. Men då kan vi vel ordna lite julmys? Om ni inte är allergiska så kan jag kasta ut maken så kan vi vara hemma hos oss, eller så ses vi på stan. Men det MÅSTE vara ett ställe som har glögg.

vad säger ni? vore det inte mysigt. ha ha ha kul med en till som diggar julmusik. jag kan spela det hur mycket som helst en riktig motpol mot den hårdrock och rock´n roll som spelas resten av tiden.
    men jag ÄR en tant i själen

• Jessie76

Usch jag är lessen Mindre men jag reagerar på det du skrev om rökning och barn - snälla döm inte andra Jag känner mig så träffad - det är inte så lätt som det låter......
    Jag kämpar oxå Cicci så stå på dig - tänk på att varje cigg du inte röker är svinbra! Och ett bakslag (om du får nåt) gör inget, trilla inte dit igen bara - jag håller på dig (och mig ).

Jag skulle vilja tipsa er som är pregnanta att just ta kort på magen. Nu menar jag ju från det börjar synas och kännas. Man tar för lite kort! Jag är knappt fotad nånting och det ångrar jag djuuuupt Så nästa gång ska jag fota en gång i veckan.

En grej till som vi gjorde från barnen kom ut - eftersom mina sväron bodde i Arvika till barnen var typ 1 och 3 eller nåt - var att filma dom c:a en minut en gång i veckan och det är svinkul att kolla på nu! Ett hett tips om ni har filmkamera - kom ihåg bara att inte filma längre än 1 min när dom e jättesmå för det blir såååå tråkigt å kolla på sen - tro mig

Oj långt för mig oxå........... och lite OT tror jag

• Jessie76

Och jag oxå formligen ÄLSKAR julen!! Haha lite sjukt att det finns fler just här What are the odds för that?

Men jag gillar inte vinglögg usch Jag dricker alkoholfri - men jag kan ju droppa i nån stänkare där i *ler*

• nu är jag fruL

apropå att fira jul hos makens familj så har det varit ett ENORMT traumatiskt kapitel i mitt liv...

Jag är ju faktiskt lite av en julfanatiker och vill ha julen på "rätt" sätt. jag älskar traditioner och hatar följdaktligen att bryta traditioner.
    Så när jag skulle fira jul med makens familj första året så var det fruktansvärt eftersom det innebar att bryta mina traditioner. dessutom så firade hans familj helt "fel"! dessutom så är de lite kaosiga och det var oorganiserat. Uach jag som älskar julen och har allt i detalj var helt förkrossad. jag pratade med mina föräldrar som var hos syrran och firade och bara grät. jag var helst förkrossad och tyckte att det var helt värdelöst att fira jul eftersom hans familj gjorde fel.

Efter den här gången så tänkte jag till och släppte sargen lite. Man kan göra saker på fler än ett sätt och det är inte FEL.
    Jag har efter det firat med hans familj igen ( vi firar med respektive familj vartannat år) och det gick jätte bra. Jag tog saker som de kom och accepterade att de gör saker och ting annorlunda än vad jag vuxit upp med. Så nu är det helt okej att fira med sväronen även fast det så klart är bäst att fira med mina päron och syster.

Så här kom en liten uppsats. Som ni ser så får julen mig att gå igång rejält

• Liten med Mindre

Det var inte meningen att göra dig ledsen Jessie.

Men jag förstår inte (försöker så det knakar) - varför börja röka igen när man en gång slutat? Och det gör mig illa de gånger jag ser föräldrar som faktiskt sitter och röker i bilen med barnen där bak. OK om rökningen sköts på annat håll, men i bilen MED barnen. Där dömer jag hårt och oresonligt.

• lycklig blivande fru

hej
    hoppar in med en liten fråga här, hoppas det är okej. hur gamla var ni när ni fick erat första barn?
    börjar få panik här, ska fylla 25 snart och de flesta av mina kompisar har eller ska snart ha sitt andra!!!
    har lite små planeringar på att sätta igång i vår/sommar men känner ändå som jag är sent ute. sen vill jag ju helst vara gift innan och då kanske jag måste vänta ytterligare 1år...

får alla sina barn så tidigt eller har jag en "konstig" umgängeskrets?

hoppas det var okej att jag hoppa in lite OT

• nu är jag fruL

lycklig blivande fru
    Hoppsan vilka olika referensramar! Jag är 32 och har INGA barn. Av mina vänner som är lika gamla har bara ett par barn de 98 % av mina vänner har alltså INTE barn och är i min ålder.

jag tycker snarare att det är tidigt att ha flera barn vid 25. men alla mognar ju olika och om du är på rätt plats i livet att skaffa barn vid 25 så är det rätt ålder för dig. Jag hade oMÖJLIGT kunnat skaffa barn vid 25, jag var barn själv då!

Så stressa inte över det, du är UNG!

• Liten med Mindre

Lycklig:

Fyller som noterat 32 idag - de flesta av mina kompisar har fått sitt första barn under det gångna året.

Ingen stress alltså. Men jag kan tänka mig att det varierar beroende på var i landet du bor, samt huruvida folk har ägnat tid åt att plugga vidare eller ej.

• Liten med Mindre

Eller ägnat tid åt att hitta den rätte förstås. :)

Det tog ju en stund.

• FruSofia

Cissi
    Bra jobbat med rökningen! Jag vet också hur svårt det är! Jag ska sluta röka (igen) men jag gör inte det förrän den här kursen i skolan är slut om ca 3 veckor. Men då är det allvar av, det vill jag lova!

Mensen är på intåg med full styrka, så det är bara att ta nya tag och se fram emot nästa äl som bör infalla runt den 1 nov! Har nyss beställt ÄL tester

Svar på tråden gravid? när märker man av det?