• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • Snart så....

FruL: Ja JA JA JA Julmys, jättegärna!!
    Jag har massa julskivor och den bästa är när alla kändisar sjunger klassiska julsånger, typ Celine dion, Springsteen osv. Gammal skiva (10år) som är helt underbar :D
    Förra året hade jag julmys med en kompis som har 3 kelsjuka katter, 1 hund och häst(på gården). Jättemysigt att baka MASSOR samtidigt som man dricker vin+glögg och alla innedjuren är runt en hela tiden och sen på kvällen gå och mata hästen osv :D

Ojj nu fick ni igång mig på jultemat...
    Jag kanske borde ha en julbröllop istället hahaha

• Snart så....

CicciL: Jättebra att du slutar röka!!
    tror oxå som du skrev tidigare att man får symptomer när ägget blir befruktat...

• Bröllopstokiig

Hej hopp...

Vad bra att ni tror på min teori ag befrukningen och symptomen, då kanske jag inte var helt ute och cyklade i allafall.

Jag vill jätte gärna köra på julmys! Å vad trevligt! Vi kan köra hemma hos mig på ö-malm också, ska bara kasta ut gubben i god tid!

Ja ni rökningen, fy fabian vad sugen jag är, men nej nej, nu ska jag försöka så det knakar. Jag vet att det går, för jag tänker bara på ägglossningen nu och att det satans ägget ska fästa någon gång! Då är det värt all abstinens. Kollade med en kollega som sa att det tar ca 3-8 dagar innan alla gifter går ur kroppen, så det kommer nog bli värst denna första veckan här.

Kör annars dubbel dos med rosenrot nu... he he. Min man är helt knäckt på mig, försökte få i honom piller med, men det gick inte. Han tycker jag överdriver... men men det får han tycka då.

• viktualia

lycklig blivande fru - här är en 29 åring som inte planerat att sluta med p-piller än på ett tag, gift blir jag förhoppningsvis om 10 dagar.. och i bekantskapskretsen är finns alla varianter... från jämnåriga/äldre som är singlar till yngre med flera barn...

ta ett DJUPT andetag och lev ditt liv som det passar just DIG!

• mugglesfan

cicci: jag har faktiskt också funderat på om du inte var befruktad men att ngt sedan hände, med alla de symptomen. Det kan ju vara så att ditt tidigare missfall gjorde att kroppen inte riktigt var redo att bli gravid igen så snart. Jag har hört ngt om det, men det kan vara en myt.

Alla: jag är också en JULFANTAST!!! Min make är det inte. Han tycker mkt om advent men efter advent tröttnar han, det gör inte jag (det är ju då det börjar på allvar)!
    Julskivorna åker fram i nov redan och jag har fler än samlingsskivan med JustD & co. Tex har jag en skitbra med Jewel där hon sjunger klassiska sånger på sitt sätt - bra variation.

Jag försöker för tillfället förlika mig med att jag har fått mensen 5 dagar för tidigt. Jag misstänker tyvärr att jag har blivit fixerad precis sådär som man inte ska bli och att det psykiskt förhindrar att det blir ngt. Vad ska man göra åt det - gå i terapi?! El så är det mannens simmare som är för långsamma för jag hade ju iaf bevisad ÄL.

• mugglesfan

lycklig blivande fru:
    i min bekantskapskrets har jag flera nära vänner som är singlar fortfarande (i åldern 35-37) och de har heller inga barn. Själv är jag 35 och försöker för första ggn bli gravid. Jag har en kompis som också försöker och en som funderar på att börja försöka, ingen av dem har barn sedan tidigare. Så vi är nog ganska sena hela bunten...
    Vi har haft fullt upp med utlandsstudier, karriärer, och att hitta den rätte...

• Snart så....

vi kanske ska ta en julmys-uppvärmning-inför-första advent fika?

CicciL: Kör du med plåster, tuggummi eller nått?
    Själv är jag glad över att det onda har slutat så nu väntar vi bara på ÄL nästa vecka

• mugglesfan

Ngn mer som funderat på att försöka att INTE gå in på den här tråden ett par veckor - för att inte vara så otroligt fixerad av symptom, ÄL mm? Jag har funderat men kan inte hålla mig härifrån...
    Jag vet så himla många exempel på folk som haft svårt för att bli gravida och sedan när de har annat att tänka på (tex bygget av nytt hus) så glömmer de bort att tänka på det där och då säger det bara poff! Jag skulle vilja släppa tankarna på det men det går ju bara inte...

• Snart så....

Mugglesfan; har oxå tänkt på det fast skulle aldrig kunna hålla det. Man pratar ju om så mkt mer än bara barn på trådarna här och har ju ett bröllop att planera (dock 2008) :D

• Bröllopstokiig

Snart så....
    nej du jag använder mig inte av något av dina nämda förslag. Helt sonika la jag bara av. Jag tror på att man kan klara allt utan piller, kunde de förr när det inte fanns, så kan man nu.

Kör som sagt bara lite "piller" nu så jag kan bli gravid lättare!

Svar på tråden gravid? när märker man av det?