Snart så
Ja det är både och!
Jag bor i NYC och inne i stan (Manhattan) är det inte alls så julpyntat som jag trodde det skulle vara. Men det är enligt de som bott här längre, beroende på att det inte är "politiskt korrekt" att fira jul här längre...!!!!!!! ;)
Så man har slutat säga merry Christmas utan säger istället Happy Holidays!
Självklart beror detta på att det i NYC bor folk från "hela världen", så det är jättemånga som ju inte firar jul eftersom de är hinduer, judar, muslimer, buddister, svarta som firar "Kwanza", etc etc
Men om man är utanför Manhattan så finns det områden (villor, rahus, kedjehus) som är helt SJUKT utsmyckade!!!! I området där jag jobbar är det så. Förra året gick jag och min man runt där för att kolla in alla folks fasader o trädgårdar och det var jätteskoj! Väldigt mycket är riktigt smaklöst och fult (tycker jag), men det är väldigt KUL!! Upplysta renar, madonnor med jesusbarn, tomtar, danska (!) soldater (typ tennsoldater), ljusgirlanger runt fönsterkarmar, dörrkarmar och längs fasaderna på husen.... Ja, listan kan göras oändlig! I år tänker jag nog ta med kameran o fota lite när det är dags för en "julpromenad". :)