• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • sweetstreet

Fast bin tycker jag inte så illa om alls....

De är ju jättebra för utan de skulle det knappast bli någon frukt. Och de ger sig ju aldrig på människor om man inte är och pillar i deras "bon".
    Däremot gillar jag inte alls getingar!!

• A.M.

Detta har jag hittat efter lite googlande ? OBS läses och intas på egen ?risk?. Jag är ingen hälsokostfanatiker ? jag vill bara bidra till er ?kunskapsbank?:

Bidrottninggelé verkar vara något som bin producerar och som är allmänt vitaliserande. Enligt en källa på Internet (hälsokostsajt): ?/Denna produkt innehåller/ kolhydrater, fettsyror, aminosyror, vitaminer, mineraler och enzymer samt hormonliknande ämnen (t.ex. auxin) och biopterin /?/ De biologiska effekterna av bidrottninggelé är en ökning av syreupptagningen i vävnaden och att de underlättar ämnesomsättningen i cellerna. Dessutom har bidrottninggelé antibakteriella egenskaper?.

Enligt många inlägg på bl a galna Familjeliv och även på andra görabarnsajter så stimulerar gelé-kapslarna östrogenproduktionen som i sin tur stimulerar ägglossningen ? Minskar PMS-besvär och ökar fertiliteten enligt tillverkarna ? Det finns bidrottninggelé med olika fabrikatsnamn. Ett känt namn är Apiforce.

Som sagt ? vet ej om detta funkar. Men hade jag inte blivit gravid så vips som jag blev så hade jag nog testat det här. för att producera mina egna små polarnopyret-randiga otäckingar ...

• sweetstreet

Intressant!
    Fast jag gissar att man bara bör ta detta innan och typ under ÄL, men inte efter att man tror man är gravid??
    Jag har fått rådet att aldrig äta hälsokostpreparat (alltså preparat gjort från ört- eller växtextrakt) under graviditet eftersom man inte känner till alla ämnen i sådana preparat.

Intressant med auxinet tycker jag. Vad jag känner till är det ett växthormon (alltså finns i alla växter) och det gör att t ex grenar och kvistar förgrenar sig när man klipper t ex buskar. Men jag kan ha fel... Ni med trädgård kanske känner till detta fenomen?

Antibaktriella egenskaper tror jag honung också har!Kanske fungerar det lika bra med honung????

Honungs-6?????????? :D
    När man tröttnat på Bounty.... ;)

• A.M.

Precis - jag har också blivit tillsagd att akta mig för hälsokostpreparat när man är gravid.

• nu är jag fruL

hi hi hi
    honungs6
    sött och klibbigt precis somdet ska vara...
    undrar just hur det gick för nenne med hennes bounty, hon har varit tyst hela dagen, det kanske blev för mycket med en hel påse

• sweetstreet

FruL

Ja antagligen blev det alldeles för häftigt med flärpandet för Nenne?!

• Liten med Mindre

hmm...tror också att auxin är det hormon som får växter att "böja" sig mot ljuset. Det samlas på växtens skuggsida och får cellerna där att växa. Eller nåt sånt...

Ser inte riktigt nyttan i mig. Nog för att jag älskar sol - blir jag kutryggig om jag pillar i mig auxin då eller? Var ju förövrigt kutryggig ändå pga magont. Men det har tyvärr flyttat sig till maken istället. Nu hoppas jag att HAN hinner blir frisk till ÄL också!

Illa det här! Kanske den här "ingen idé"-känslan vi behöver för att lyckas nästa vecka. :)

• sweetstreet

Mindre,

Ja, kanske har du rätt med auxinet. Minns inte alls...

Hoppas iallafall att ert magont ska försvinna snart!
    Och lycka till nästa vecka! :)

• ljuvlig

Hur var det med Rosenrot nu igen? Är det bra att äta det om man vill öka chanserna att bli gravid?

• FruSofia

ljuvlig
    Alltså, det pratas på FL om att rosenrot stimulerar till och till kraftigare ÄL. Det påverkar liksom inte själva förmågan att verkligen bli gravid. Man ska tydligen äta det mellan mens och äl bara.

Svar på tråden gravid? när märker man av det?