Detta har jag hittat efter lite googlande ? OBS läses och intas på egen ?risk?. Jag är ingen hälsokostfanatiker ? jag vill bara bidra till er ?kunskapsbank?:
Bidrottninggelé verkar vara något som bin producerar och som är allmänt vitaliserande. Enligt en källa på Internet (hälsokostsajt): ?/Denna produkt innehåller/ kolhydrater, fettsyror, aminosyror, vitaminer, mineraler och enzymer samt hormonliknande ämnen (t.ex. auxin) och biopterin /?/ De biologiska effekterna av bidrottninggelé är en ökning av syreupptagningen i vävnaden och att de underlättar ämnesomsättningen i cellerna. Dessutom har bidrottninggelé antibakteriella egenskaper?.
Enligt många inlägg på bl a galna Familjeliv och även på andra görabarnsajter så stimulerar gelé-kapslarna östrogenproduktionen som i sin tur stimulerar ägglossningen ? Minskar PMS-besvär och ökar fertiliteten enligt tillverkarna ? Det finns bidrottninggelé med olika fabrikatsnamn. Ett känt namn är Apiforce.
Som sagt ? vet ej om detta funkar. Men hade jag inte blivit gravid så vips som jag blev så hade jag nog testat det här. för att producera mina egna små polarnopyret-randiga otäckingar ...