• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • Moppy

nu är jag fruL: appropå att du väntar böj imorgon. jag har läst på flera ställen att det bästa är om spermsen redan finns i dig när böjen kommer?! Då är de redo när ägget lossnar och kan befrukta direkt. Så ett tips är att köra på ikväll också, om ni väntar böj i morgon... :D

• sockerbiten

Hej tjejer!

Jag hittade den här länken om rosenrot, med en hel del referenser till mer vetenskapliga artiklar:
    www.herbalgram.org/herbalgram/articleview.asp skrolla ner till "Endocrine and Reproductive Effects"

Vad gäller risken för missfall/fosterskador vid intag av rosenrot har jag inte hittat (google) några studier gjorda, vilket inte betyder att det är ofarligt... Tänk igenom om det är värt eventuella risker innan ni börjar äta. Naturläkemedel kräver inte alls lika noggranna studier som vanliga läkemedel, trots att det ganska ofta är samma aktiva ämnen, fast blandat med annat. Senast idag fanns följande citat om effekter (ang. echinacea) i DN:

"Vi kräver ju inte effektstudier för att godkänna naturläkemedel utan det räcker med traditionell erfarenhet.... , säger Barbro Gerdén på Läkemedelsverket.

• nenne78

omg, jag som inte kör med böjar utan går på ren instinkt känner pressen att ha rajtantajtan varje dag. Vi börjar bli lätt blassé hemma, haha! Men igår fick jag leveransen från korsetten med lite najsa underkläder Hoppas jag inte behöver ha på mig dem så länge... eehehehehehehheheöÖÖÖHÖHÖÖHÖHÖÖHH!

• nu är jag fruL

moppy: jajjamännsan här ska köras i kväll. Min söte make rester från stockholm hit där jag är på tjänsteresa bara för att sätta på mig i kväll
    näe klart vi vill ju träfafs också... men det är ju trevligt att han reser hit när jag "råkar" ha ÄL. Snacka om att planera sitt liv

´Så visst ska vi försöka i kväll också. sen tror jag att vi ska köra hela helgen också. jag vågar inte chansa att bara köra varannan dag...
    fast det är ju två teorier om det där...
    spermiers kvantitet eller kvalitet...
    ja ja ja
    hoppas det tar den här gången. jag känner mig otroligt avslappnad till hela göra barn grejen den här månaden. det är helt enkelt för mycket annat på gång just nu.
    Hoppas att det är positivt för barnaalstrandet.

• nu är jag fruL

gravid matematik är en väldigt annorlunda matematik föresten.
    Två böjar ger ett plus
    det fick åtminstone inte jag lära mig i skolan

• nu är jag fruL

är alla hemma och har sexdater med maken under lunchen eller

• Snart så....

Needååå här e jag *vinkar*

• Snart så....

Det är avancerat matematik för sexwifes, speciell kurs man måste gå för att förstå det :D

• nenne78

hur många har ÄL de här dagarna? Är det jag och FruLlan och möjligtvis Jessie?

*spännande*

• Snart så....

Jag använder inga extra tabletter förutom vanliga vitaminer. Vill inte bli så riktigt "desperat" än men vem vet det kanske har ändrat om man är ogravid om 6 månader.

Svar på tråden gravid? när märker man av det?