• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • _koko_

Vänner-fan! - Åååååååh vad härligt att läsa!! Tack för att du delar med dig här, blir alldeles varm i kroppen av det du skriver. Man hoppas ju att själv få uppleva det snart... :)

• A.M.

_koko_:
    Det svaret kommer jag ju ihåg nu, men mindes inte att det var du!
    J-Å är ju bra, tycker jag. Du kanske ska erbjuda sambon att följa med. Låter kanske konstigt - men sen när ni blivit gravida så hänger han ju ändå med på såna undersökningar ... Om han följer med så kan han ställa egna frågor och förstår kanske lättare att man inte alltid kan få svar på allt?

• _koko_

A.M. - Vi är ju några stycken som hänger här, så det är inte så konstigt. :)

Jag har funderat på det faktiskt, men det känns ju lite knepigt... Vet inte hur han skulle hantera att se en annan man sitta och titta (etc) rakt in där nere liksom... Det är nog en sak att "veta om det" en annan att uppleva det... Tror jag...?
    Han är absolut inte svartsjuk, så det skulle inte ha med det att göra, men ändå...

• Storasystern

vänner-fan, vad det låter häftigt! Grattis!!!
    Jag liksom längtar med någon slags skräck-blandad förtjusning. Jag vill, men tycker att det verkar lite läskigt på samma gång.. (jo, jag vet att det är knäppt!)

Hörni, vad det är många som är gravida i tråden! Hurra för er och grattis!
    Vi andra får se till att ha roligt medan vi kämpar vidare! Det är ju inte helt fel, och det tycker inte mannen heller! :)

• Bröllopstokiig

jag ska till mamamia på måndag, men de har öppen motagning, så jag hoppas på att jag får den där karln då!

• _koko_

Jag har gått hos en annan (kvinnlig) gyn där tidigare (de har ju barnmorskor också, vet inte vad man får när man går på öppen mottagning?) som jag inte gillade. Hon bara skrev ut recept hela tiden...

Förresten, han är ledig på måndagar!

• A.M.

_koko_
    Min sambo var med mig när jag gjorde ultraljud (vaginalt) hos J-Å i v9. Han fick liksom sitta bakom en skärm så att han inte såg själva "grävandet" men däremot ultraljudsskärmen. JAg trodde det skulle kännas konstigt att ha med honom till gyn - men det var helt ok, t o m bra! Vi kunde bekräfta varandras positiva uppfattning om J-Å efteråt och så fick sambon chans att ställa frågor.

Ni ska ju skaffa barn ihop och jag LOVAR att under en förlossning kommer han råka se mycket mer av dig och ditt underliv och mer därtill

Ska vi ha omröstning: Ska _koko_:s sambo följa med till gyn?

• _koko_

A.M. - vad du är rolig! :) Hmmm, ja, om han inte behöver se grävandet kanske det kan funka... Ska fråga honom.
    Ser med spänning fram emot resultatet av omröstningen. :D Om inte alla redan tagit helg förstås!

För min del får han se vad han vill, det har jag inga problem med (varken nu eller senare), vad han VILL se är en annan femma. Men jag borde förstås låta honom avgöra det själv!

• Snart så....

Usch har inte tid att vara här men kan lite låta bli :D

Får man fråga mellan vilka tider de har öppen mottagning och vad det kostar på mamamia?

• A.M.

Han kan ju sitta och hålla för ögon (och öron) under utgrävningsarbetet för att sedan träda fram när det är dags för utfrågningen ...

Jag känner mig dock lite tveksam till att låta min sambo lämna huvudänden på sängen under förlossningen. Förmodligen VILL han inte se för mycket heller, men barnmorskor och vårdpersonal brukar ha en olycklig kombination av frigjordhet och oemotsägbar pondus så det skulle inte förvåna mig om han plötsligt nosar runt på fel ställe. Kanske ska ta med mig handbojorna till BB så att han håller sig på plats ...

Hallå - röstdeltagandet på bottennivå?!

Svar på tråden gravid? när märker man av det?