• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • A.M.

Saxat från www.mamamia.se:
    Rutinkontroller, provtagning och preventivmedel

"På Måndagar och Fredagar 08:00-13:00 samt Tisdagar och Torsdagar 08:00-17:00 har våra barnmorskor Inger och Lena öppen mottagning på Karlavägen 60 för dig som behöver preventivmedelsrådgivning vill göra clamydiaprov, HIV-test eller ta cellprov."

Tror det kostar 260:- (stod på ngn annan sida)

• Liten med Mindre

CicciL

Jag har för mig att det är barnmorskorna som håller i öppen mottagning. Och då är det kostnadsfritt.
    Vill du träffa en gynekolog måste du boka tid, och så tror jag att det kostar som ett läkarbesök.

Börjar själv må bättre nu, men jorden snurrar lite fortare än vad jag gör, så jag tar det lugnt en dag till. Shoppar på nätet, ser på tv (har sett slut på alla serier vi hade hemma :( ), surfar lite här.

Maken var så söt häromkvällen när han lite deppigt frågade om vi missade ÄL nu när vi kände oss hängiga. Han trodde det var denna veckan. Tur att han hade fel! Det blev han glad över också för en gångs skull. :)

• Snart så....

Jag skulle inte ha några problem att min sambo hängde med, det är väl inget som han inte sett tidigare :D
    fast kanske inte själva "grävningen"..

• Liten med Mindre

OK, nån hann före med mama mia information. Lite långsam är jag visst också. Och virrig - glömde handväskan hos doktorn. :( Fick gå tillbaka.

• _koko_

Mindre - fy vad du verkar ha råkat ut för en tråkig förkylning(?)! Fortsätt krya på dig nu, och mannen med för den delen, så ni är pigga till nästa vecka!

• A.M.

Mindre:
    Du har helt rätt - barnmorskebesöken på öppna mottagningen bör vara gratis. Gynekologbesök bokas innan och kostar.
    Jag är hormonvirrig

• A.M.

Jaha _koko_ - av de som röstat (en person = jag) tyckte 100% att din sambo ska fäölja med till gyn. Skriv ut och ta med denna sida hem och visa så säger han inte emot

• _koko_

A.M. - Fniss, nä, det kan han ju knappast argumentera emot!! :D

Hjälp vad den här dagen gått fort, har knappt hunnit med något alls känns det som!

• Vänner-fan

Tack Koko och Storasystern för de glada tillropen!
    Nu undrar jag hur det går för CicciL och rökslutandet. Jag har inte sett några inlägg här på tråden från något som liknar ett åskmoln nämligen! Men hoppas förstås att det går fortsatt bra!

• Bröllopstokiig

Tjenixen igen!
    jag rökte sista ciggen i måndags på väg till jobbet och inte en ända cigg sedan dess. Jag är mycket stolt över mig själv. Men det hjälper att tänka på barnalstrandet så fort suget tar vid (sen dricker jag mängder med kaffe nu i stället, men något måste man få göra).
    Så med andra ord så går det bättre än väntat. Jag har ändå rökt i 17 år, så jag trode inte det skulle gå

Svar på tråden gravid? när märker man av det?