• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • A.M.

Hej alla som vill bli gravida - det är den gamla flodhästen här. Är det någon av er som testat bidrottninggelé för att öka på chanserna? Läste en del om det på nätet i vintras när vi började lägga upp planerna för att bli gravida ... Bara en liten fråga/litet tips sådär.

• Snart så....

koko: vad har du för typ av katter/färg?

• sweetstreet

Snart så och Muggles!

Jo, jag bor på Manhattan. Men jobbar i Bronx så jag måste pendla varje dag.

Självklart ska jag fota julhusen i år och sedan så att ni kan få se härligheten!! :)
    Det ÄR faktiskt riktigt skoj! :D

Och Kwanza är ngt jag inte helt greppat än, men det har något att göra med att afroamerikanerna ville ha en "egen" högtid, och jag tror den är historiskt förankrad i någon afrikansk sed eller tradition. Och den infaller också runt jul. Så här firar judarna Hannuka (Stavning??) och afroamerkanerna Kwanza.

De flesta kort man kan köpa här står det alltså inte Merry Christmas på utan helt enkelt Happy Holidays. Fast visst, många varuhus julpyntar ju ändå för fullt såklart, och de har ju fortfarande "The Christmas Tree" på Rockefeller Center. Så lite jul är det ju.

• sweetstreet

Koko,
    hade ingen aning om att det fanns ett sådant julhus vid Arlanda! Haha, kanske navigerar flygen verkligen efter det?!?!?! :D

Vi har bara firat en jul här hittills, och det blev väl en blandning. Försökte så gott vi kunde att hitta lite "svensk" julmat. Handlade en hel del på Ikea innan.

Men det är mycket av julstämningen som inte riktigt infinner sig.
    De firar ju inte alls advent här tex!
    Och det är ju så ljust!!!! Jag hade inte fattat det men det svenska vintermörkret (som jag iofs klagar på varje år) saknade jag nätan här för jag insåg att jag förknippar det med jul! Knasigt! :)

• sweetstreet

AM

Vad är bidrottningsgelé????????????
    Är det något de gjort på honung, eller är det mosade bidrottningar de kokat gelé på?? :O ;)

Och vad GÖR gele´n???

• Snart så....

Ikea :D :D
    Mörkret är ju en del av julen, alla tända ljus osv

• _koko_

sweetstreet - jag tror på mosade bidrottningar!!!
    Ikea är bra på så många sätt... :D

Snart så... - jag har två riktiga vägkorsningar, den ena grå/vit (stor hankatt) och den andra svart/vit (liten honkatt). :)

• A.M.

sweetstreet:
    Jag minns inte riktigt vad det är - men uppenbarligen så är bidrottningar extremt fertila (det är väl typ deras enda uppgift i livet att tillvera små randiga otäckingar). Ge mig ett par minuter så ska jag googla (sjuk hobby jag har) och greja lite så ska ni snart få veta mer om bidrottninggelé...

• Snart så....

AM: "randiga otäckingar" så perfekt skrivet för det är vad de är!!!

• sweetstreet

Å Koko,
    låter som underbara katter!
    Jag vill också jättegärna ha katt men just nu känns det inte helt bra. Vi bor så trångt och har så långa dagar. Och så är det bökigt om man ska hem till Sverige en lite längre sväng och försöka hitta kattvakt... Men jag hoppas kunna skaffa katt senare! :)

Svar på tråden gravid? när märker man av det?