• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • Bröllopstokiig

Lapinette: Klart att man ska få vara nego! Ut med alla frustrationer bara, det är ju därför vi finns här.
    Vi är inne på 5e försöket med, då menar jag seriösa med ÄL tester och numera hela "baletten".
    Snart så... jag kommer börja med dem på torsdag. Eftersom jag vet med mig att jag har minst 14 dagar från mensens första dag tills jag får ÄL stegring, men från och med i morgon blir det sex varannan dag denna gången! Måste testa ngt nytt.
    Kan inte ha sex i kväll (hur mycket jag än vill) för om jag ska till barnmorskan i morgon känns det inte så nice med muttan full av simmare!
    Men i morgon kväll, då jäklar köööör vi fram till och med nästa vecka!

• Snart-lilla-frun!

CicciL- hoppsan, men vilka ingår då i den gruppen? Och jag lovar, det är svårt att hålla inne med plus-nyheten även om det såklart känns "tråkigt" gentemot vi/ni som ej lyckats ännu...

• sockerbiten

Tack för gratulationerna!

Jag vet inte om jag kan bidra med så mycket kunskap, men jag kan ju berätta hur det känns för mig:

Jag började känna stickningar i nedre delen av magen samt vagt illamående då och då redan dag 4. Jag trodde att jag inbillade mig, men på dag tio efter ÄL testade jag ändå. Det visade ett svagt, svagt streck redan då, men inte förrens testet "gått över tiden", så jag vågade inte lita på det. Sen testade jag i lördags igen (dag 14), och nu var det ett tydligt streck, fast ändå svagt. Jag använde rfsu:s test, de lär klara lägre halter än cb.

Jag mår fortfarande ok, känns precis som det gjorde från början. Nu är jag bara jätteorolig att dnågot ska gå fel. Jag var tvungen att berätta för mina chefer med en gång eftersom jag inte får jobba fram till vecka 12, så det är alldeles för många som vet, känns jättejobbigt.

Snart så... Det var andra riktiga försöket, så vi hade tur.

• Snart så....

CicciL: Jag fick på dag 12 sist så kommer nog börja testa imorgon. För att vara på den säkra sidan :D

• sweetstreet

lapinette,

det beror på hur man "räknar.
    Jag slutade med pillren redan i början av året men fick inte igång mensen förrän efter ca 2-3 månader. Så någongång från april eller så skulle det väl gått att bli gravid gissar jag.
    Fast vi började inte kolla ÄL och försöka pricka detta förrän i augusti. Så om man räknar detta som aktiva försök så blir det 3:e försöket nu.

• sockerbiten

Tråkigt att så många får mensvärk efter p-piller! För mig var det precis tvärtom, jag hade superont flera dagar i förväg när jag åt minipiller, men när jag slutade med dem gick det över till bara "vanlig" mensvärk.

• Snart så....

Sockerbiten: Vad menar du med att du inte får jobba fram till v12?

• sockerbiten

Snart så... Jag är kemist och använder flyktiga kemikalier, vissa direkt fosterskadande. Efter v12 när de flesta vitala organen är klara kan jag kanske börja jobba med vissa saker igen.

• sweetstreet

Snart-lilla-frun!

Självlkart är vi glada för all er som plussat och självklart räknas ni i denna tråden!!!!!! Tro inte annat! :)

Sorry för att jag glömde bort er tidigare oktober-plussare. :( Men det är nog som Koko sa att denna "myt" bitit sig kvar i tråden. Och som Cicci nämnde så är det ingen av alla som försökt "månad ut o månad in" här om plussat vilket säkert också bidragit till denna "myt"...

• Bröllopstokiig

Snart-lilla-frun!
    Jag tänkte mest på mig själv, Lapinette, lycklig,FruLlan o koko,osv...vi som har tjatat i denna tråden från dag 1 och ingen lyckas Men jag är jätte glad för alla plussitiva nya tjejer som plussar!

Svar på tråden gravid? när märker man av det?