• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • A&M

*läser nyfiket inläggen*
    Det verkar inte vara helt lätt att lyckas bli gravid... Jag hade nog tänkt, att när vi sätter igång så blir det direkt, men jag verkar leva i ett utopi-värld!! *s*

• _koko_

För oss beror det på vem som frågar: Är det gyn är vi inne på 5e försöket nu (allt för att slippa vänta på utredning om det skulle komma till det), men egentligen har vi bara gjort 3 försök (eller är det 2 till och med???), och ett av dem var ganska halvhjärtat (bara ett ligg runt äl-dagarna). Så att det inte har funkat för oss ännu är kanske inte så konstigt egentligen...

• sweetstreet

Cicci,
    Visst skulle du ÄLa snart eller????

• Bröllopstokiig

Snart så.... : jasså redan dag 12!! Oj, för mig är det tidigaste jag upplevt dag 14, men annars har det inte varit förrän dag 16 (!!!) så jag har sen ÄL. Tror det räcker med torsdag, ska ju ändå hoppa på honom i morgon, så jag kommer säkerställa alla eventuella chanser

• skorpan_

Sockerbiten

Grattis!

En till som väntar på bim, den 30.e
    Men som sockerbiten så har jag haft känningar sen dag 3 efter ÄL, illamående och deppig. Gråter för ingenting och ont i brösten.

Så jag hoppas! Kan knappt vänta på att få testa..

• _koko_

ÄLa, hahahaha... Bra uttryck! Kan man ange det som frånvaroorsak? Som att VABa tänkte jag... :D

• Bröllopstokiig

sweetstreet: jag ska ha ÄL på torsdag tidigast. Hade mensens första dag 13/10, så nu borde det vara tors/fredag någon gång. Men man vet aldrig. Ska ta o börja med ÄL stickorna på torsdag igen. Springa till gyn i morgon för att kolla allt.
    Idag ska jag inhandla mer Bisolvon, så jag tunnar ut alla slemklumpar

• Bröllopstokiig

DEN HÄR GÅNGEN SKA DET FAN GÅ!
    GRRRRR att det ska vara så jäkla märkvärdigt att få till en unge!
    Å vad jag är frustrerad!

• Lapinette

Självfallet ska man även få vara glad på denna tråd...det är bara att jag just nu är så mörk, grå, trist och mensig men jag lovar imorgon mår jag redan bättre!

Vi har som sagt var gjort vårt femte och misslyckade försök men de första två vet jag inte ens om jag ska kalla för försök för då visste jag inget om ägglossning eller annat.

Sa åt mannen att vi ska boka SydAfrika resan...har lagt semestern precis enligt planerad ÄL.

• Lapinette

Ni som har lyckats! Vilken metod har ni kört? Varannan dag under en vecka, flera gånger om dagen under ÄL etc. etc? Alla tips och råd är välkomna!

Svar på tråden gravid? när märker man av det?