• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • Moppy

Sockerbiten: Jag hade tidigare 21 dagars cykel (när jag inte försökte skaffa knodds). Nu när jag försöker har jag 30 + cykel.... Typiskt. Tänk om man hade en kort cykel, då är det ju Äl var tredje vecka!!

• Lapinette

Hmmm...vi får se om vi får några plussar här på tråden i oktober. Det är ju fortfarande 2 veckor kvar. Jag köper inga gravtester förrän min mens uteblir. Säger som mugglesfan att det får räcka med ÄL-tester. Inte pga kostnad utan mest för att det känns bättre så för min del.

• Lapinette

Gällande ÄL-tester så har jag fortfarande 2 kvar trots att jag har använt dem i 2 omångar. Prickar ganska så rätt varje gång jag börjar testa.

• sockerbiten

Moppy:

Jag menade inte så, skulle också önska mig ÄL varje vecka om det gick. :)

Själv har jag en cykel på 28-35 dagar, men den här gången blir den nog superlång, hade inte ÄL förrän dag 23. Undrar lite om jag försenade ÄL genom att längta så mycket på den berömda böjen eller om det har naturliga orsaken. Jag ska skippa ÄL-stickorna i fortsättningen, blir bara nojig.

• sweetstreet

Javisst är det typiskt att man har så lång cykel! Rena tandmencykeln för min del!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Eller finns det en "trippeldem-variant" så är det nog den cykeln jag har....
    Tycker att man mest går runt och väntar hela månaderna. Väntar på ÄL, väntar på BIM, väntar väntar väntar... Grrrr!!!!

Jag hade också gärna haft Äl iallafall varannan vecka typ. Fast nackdelen med det är ju att man hade måst vänta in en mens varannan vecka också då vilket är mindre kul.

• mugglesfan

Snart-lilla-frun: helt rätt! mer positivism i tråden! ok då jag känner faktiskt lite magknip vilket är lite ovanligt för mig
    Och jag veeet att jag blir lika besviken iaf, även om jag försöker intala mig att jag blir mindre besviken om jag ställer in mig på ett plus. Så from nu ska jag tänka plussitivt!!!

• sweetstreet

mugglesfan

Hahaha!!! Plussitivt! Det var bra!!! :D

• FruSofia

Moppy
    Jag testade negativt i morse och i em har jag haft menskänningar, så jag hoppas mensen kommer i morgon så vi kan börja om igen! Håller tummarna för dig!

• ljuvlig

*fniss*

På tal om att tänka plussitivt fick jag veta på min dans idag att om man rör höfterna i en åtta under förlossningen så hjälper det barnet att komma ut lättare (eftersom barnet tydligen roterar ut). Tänk er, liggandes med fruktansvärda smärtor, syrgastub och dropp. Så vänder du dig till barnmorskan och säger -"ursäkta, jag måste ställa mig upp och göra åttor"!!!!!

• mugglesfan

FruSofia: vad tråkigt!!!
    Vi går förresten med stormsteg mot 3000 inlägg här i äggfabriken...

Svar på tråden gravid? när märker man av det?