• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • Vänner-fan

Jag plussade 3/9.
    Ja, det skulle vara häftigt med twins- både spännande och skrämmande!
    Jag försöker att inte tänka så mycket på vilket jag vill helst att det ska vara, utan tar glatt emot de barn vi får. Men det känns fortf. helt overkligt att det skulle kunna vara två.

CicciL, hoppas jag inte strött salt i dina sår. Tänk på att ditt liv skulle sett HELT annorlunda ut om du fött de barnen, dvs. det skulle inte alls vara som ditt nuvarande fast med två barn som bonus, glöm inte det! Förhoppningsvis finns det många bra saker i ditt nuvarande liv som inte existrerat om det gått annorlunda för fem år sedan.

• Johanna N

Hej,
    Jösses, här händer det saker hela tiden! Har varit borta från tråden ett tag och inte hunnit läsa ikapp allt. Ville bara säga grattis till alla plussare och kämpa på till er som försöker.
    Imorgon går jag in i vecka 9, jag plussade den 2 oktober och har väl nu lyckats smälta nyheten. Mitt enda symtom är fortfarande brösten. De spänner och har helt klart blivit större. Annars känner jag ingenting, det är nästan så att jag tror ibland att jag har drömt det. Men jag är ju tacksam att jag slipper må illa. Ska till MVC nästa vecka och då kan jag uppdatera lite mer.
    Kram

• mugglesfan

Hej på er dagskiftet i fabriken!
    Jag har haft konstiga känningar i magen i förra veckan och i helgen, nästan så jag numera kan förstå era ilningar i äggledare mm Men det är nog inbillning. I övrigt känner jag ingenting som vanligt Granskar vårtgårdar ("är de inte lite mörkare?"), nix inbillning. Var upp och ner i humöret i förra veckan men det var nog pre-pre-PMS (BIM i helgen).
    Nu tycker jag det är dags för ngn av oss "stammisar" i tråden att plussa!

• sweetstreet

Grattis Johanna N!

Och du vänner-fan,
    det låter spännande att ni snart fr veta ifall det är en eller två! Har en kompis vars tvillingsyster (!) just fått veta att hon väntar tvllingar! Hm, så kan det bli. När vi bodde i Stockholm hade våra grannar tvillingar. Ibalnd tyckte man det verkade urmysigt och ibland verkade det vara jättehemskt beroende på tvillingarnas humör... ;) Som barn i allmänhet fast dubbelt upp förstås! :D

Koko! Min mens har varit annorlunda sedan jag slutade med pillren helt klart. Har mycket mer blod nu och har ofta ont i minst 1-2 dagar (absolut inte sådär som Snart så eller Mindre, men ndå rejäla känningar). Innan kände jag knappt av mensen alls.
    En annan sak som jag märkt är att den blivit mycker mer oregelbunden sedan vi började försöka. Har någon av er andra mrkt det med?? Ibland kommer den någon dag innan men ofta är den liksom förskjuten åt andra hållet.

CicciL
    Jag ska ha ÄL ungefär samtidigt som du. Men ibland kommer den ju inte riktigt regelbundet den heller....
    Lycka till med rök- och alkoholstoppet!! Och lycka till med ÄL-övningarna! :D
    Ska vi båda försöka ge oss fanken på att lyckas denna gången??!!?!?!?! :D

• _koko_

sweetstreet - jag har inte ätit ppiller på 2 år (minns inte riktigt när jag slutade), så det beror knappast på dem i mitt fall... Annars kan jag förstå att kroppen beter sig efter en massa år med hormoner!
    Men det låter som att många uppfattar att mensen blivit konstig, så det är säkert självframkallat...

mugglesfan - åååh vad jag håller med dig ang plussandet, tänk om vi bara kunde bestämma att vi plussar allihop nästa månad!!

• sweetstreet

koko,

Ja i mitt fall så är nog det magonda samt rikligare blödningar resultat av att ha slutat med piller, men detta att den är mer orgelbunden började nog komma sedan vi började vår aktiva "bli-med-barn-period".

Förresten, eftersom jag försökte läsa ikapp tråden i helgen på så kort tid som möjligt (måååånga sidor....) så uppfattade jag inte riktigt ifall du var helt ok nu efter din undersökning? Är du det? För visst var den ena cystan borta?? Och du behövde ingen operation??
    Känner du någon skillnad själv?
    Knäppt, har tänkt på dig eftersom jag visste att du skulle på undersökning, och ändå lyckas man inte riktigt hänga med i svängarna... Hm!

• Snart så....

koko & Mugglesfan: Håller med er, vore så kul om någon stammis kunde plussa snart :D

Sweetstreet: Vi är nog ett stort gäng som kommer ha ÄL runt samma tid

Nu behöver vi lite fler braiga tips på hur vi ska lyckas, varje dag+doggystile fungerade ju uppenbarligen inte??

• sweetstreet

Snart så

Hoppas du mår lite bättre nu!
    Och visst vill man ha mer tips!!!!! Kanske ska man bara köra på som en vild galning denna gång????????? Fast då tror jag min man lär klaga. Han gillar 6 men kanske inte i hur höga doser som helst...! :( ;)
    Å andra sidan tyckte jag att vårt förrförra försök (inte det senaste för då var vi faktiskt inte så aktiva som man nog borde varit runt ÄL, men jag var just då lite trött på denna fixering som jag lyckats utveckla) var otroligt seriöst med hur mycket som helst under både dagarna innan samt under samt efter ÄL! Jag menar, om det måste till mer än det vet det fanken om detta kommer att lyckas?!

• _koko_

sweetstreet, vad gullig du är! Jag ska dit igen på fredag, mensig och härlig... Har dessutom ingen tid bokad, utan får räkna med att tillbringa hela fredag eftermiddag där...
    Då ska han ta reda på om det han såg på vänster sida förra månaden och på höger sida den här månaden bara är rester från ägglossningen eller om det är cystor. Sen ska han väl titta mer på de förmodade endohärdarna och besluta om det blir titthålsoperation för att ta bort dem.

Jag har inte märkt någon skillnad alls på kroppen, inga konstiga bölder eller liknande. ;)

• _koko_

Snart så... - jag ska prova (om vi orkar ;)) varannan dag hela cykeln och skita i allt vad ägglossning heter!
    Ska bli spännande att se hur det går, lovar att rapportera, :D

Svar på tråden gravid? när märker man av det?