• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • Snart så....

Hallå tjejer...

CicciL: Knäppt det låter som MIN eländiga helg du beskriver??!!
    BRA av dig att sluta röka, kämpa på :)

Lite rosa/brunklumpiga flytningar i 3 dagar och sen fick jag ASONT (höll på att spy i duschen av smärta :( ) och nu forsar det! Och jag skulle få mensen idag men kom i lördags em. Helsjukt!! Vad är det som händer??

• Snart så....

Förlåt jag har bara en eländig dag idag. Legat hela helgen i smärtor och varit superförkyld och är inte mkt bättre idag :(
    Har fortfarande ont i äggisen och framförallt livmodern...

• _koko_

Snart så... - det där tycker jag låter läskigt! Undrar om det var samma som Cicci fick förra månaden, dvs ett tidigt missfall?

KRAMAR från mig!

• Novemberbrud06

Hur länge har ni försökt att bli gravida? Ni som är gravida - hur lång tid tog det? Med min son tog det tre månader, men vet ni om det brukar ta längre tid vid nästa?

• Snart så....

ohhh...kan det vara det? Eller är det min kropp som ska jävlas extra mkt nu med ÄL+mens?
    så här ont har jag bara haft en gång tidigare och det var när jag fick mens för första gången för 17 år sen...

Hur vet man om det var missfall? Ska man ta ett gravtest eller gå till gyn?

• Snart så....

_koko_: KRAM tillbaka :)

• _koko_

Snart så... - Svårt att veta, det kan ju vara din kropp som fortfarande inte vant sig vid att vara utan hormoner också...
    Hade det hänt mig hade jag bokat tid hos gyn, för att slippa oroa mig.

Novemberbrud06 - De som blivit gravida här hittills har blivit det på något av de första försöken, resten av oss har hållit på några månader nu. Men vi är på intet sätt en vetenskaplig grupp. ;)

• Liten med Mindre

Snart så...

...tror minsann att det är min eländiga helg som beskrivs.

Fast det forsade inte så mycket. Kom lite mens under fredag-lördag. Fattar inte varför det ska göra ont och jag behöva må illa för så lite mens som jag har???

Inte blev det bättre av att jag hostar både mage och lungor ur mig. Och är uppblåst av någon mysko magbacill, och dessutom snuvig.

ynk ynk

• Liten med Mindre

Snart så

Skulle nog förresten höra hos en barnmorska eller så, om det gjorde så onormalt ont. Inte alls bra väl?

Mamma berättade i helgen om en gång när hon hade så vansinnigt ont att läkaren gjorde hembesök med morfin till henne. Och så glömde han hela lådan med morfin när han gick! Fast hon var ordentlig nog att rapportera det.

Tur för henne att det slutade göra ont efter att hon fått barn.

• Snart-lilla-frun!

Jessie76- vet inte riktigt om din fråga var ställd till mig...? Du skrev snartfru så du kanske menar ngn annan? Hur menar du med "senaste" graviditeten? Hänger inte riktigt med... Jag är idag i
    v 6+5 som jag fint har lärt mig att man säger, dvs imorgon går jag in i v7...
    Väntar fortf spänt på första spyan, HAHA

Svar på tråden gravid? när märker man av det?