• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • FruSofia

Moppy
    Ja men det låter ju lovande för dig! Jag känner något långt ner i magen, precis som om det nyps (??) Jättekänslig och öm på bröstvårtorna - men det kan precis lika väl vara PMS... När ska du testa? Jag tjuvtestar i morgon, fast jag vet att det helt säkert kommer visa negativt

• Moppy

Hmm jag kanske testar i helgen också. Fast min make är bortrest så jag vet inte om jag vill testa när jag är ensam...

Ja det känns verkligen som det nyps därnere, bra beskrivet! Och mina äggisar är svullna känns det som, särskilt på ena sidan... hmm..

• Moppy

fast jag har inte alls ont i bobbsen...

• FruSofia

Men jag är öm i tuttarna som bara den. Men som sagt, tolkar jag det enbart som äcklig PMS. Känns så jäkla onödigt och dumt att testa i morgon när man är övertygad om resultatet. Men det är precis som något annat tar överhanden och utan att jag vill det styr jag mot badrumsskåpet, plockar fram testet och ja.. bye bye 69 kronor ..

• BrudSommar2006

Snart-lilla-frun - förlåt, glömde svara på din fråga förut, jag använde CBs digitaltest så det var aldrig någon tvekan med svaga streck hit eller dit, det var klart minus på onsdagen och klart plus på fredagen.

Nu verkar jag ha återhämtat mig någorlunda så nu åker jag till Spanien en vecka. Det blir mycket att läsa ikapp sedan! Hoppas det blir några plus också medan jag är borta.

• Vänner-fan

Moppy,

Nej, jag minns ingen värk i nedre delen av magen. Det allra första tecknet jag fick var ömma bröst. Men jag tillhör de som aldrig känt av mina äggledare, livmoder etc. Inte heller nu känner jag de.

• Vänner-fan

Brudsommar 2006,
    Vad skönt att du mår bättre nu!! Hoppas resten av din grav. blir betydligt bättre!

• FruSofia

Jag har testat negativt idag, så jag tror inte vi lyckats denna månaden heller. Ska testa i morgon igen sen ställer jag in mig på mens på tisdag. Det som håller hoppet uppe är att tempen var fortsatt hög i morse och den sjönk den här dagen förra cyklen. Så än är det inte riktigt kört även om jag innerst inne inte tror vi lyckats.

• Moppy

Fru Sofia: Trist att det var negativt men kom ihåg att bara 50% testar positivt 3 dagar innan BIM. Så det finns fortfarande chans!

Jag har inte testat ännu men känner mig mer och mer säker på att mensen är på G. Jag har riktigt ont i äggstockarna, ibland på vänster och ibland på höger sida. Nästan så att det strålar ner i ljumsken och ner i benen... Suck!

Hur länge har ni försökt?

KRAM!

• Snart så....

aj aj har så ont i magen idag, haft rosa/brun klumpiga flytningar i två dagar men idag kom det lite rött. Har inte kommit igång på en gång som det brukar samt att det är 2 dagar för tidigt :(
    Antar att det är kört för denna gången NEEEEEEJ

Svar på tråden gravid? när märker man av det?