• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • nenne78

vi har tänkt, när/OM vi blir gravida att berätta det för våra föräldrar på detta sätt:
    Göra ett vykort med en ild på en bulle i ugnen och skriva på baksidan att här har jag det varmt och skönt, vi ses om några månader. Eller också göra en skattkarta där skatten är i ugnen, där det står en bulle. HOHOHOHOHO! Jaja, ni kanske inte tyckte att det var så bra, men vi fnissar redan!

• nenne78

vänners-fan
    Oj vilket långt inlägg! Kul läsning, synnerligen intressant! Det är bra att du är helt ärlig med hur man mår för jag tror inte heller att det är någon dans på rosor.
    spännande när ni får berätta!!!!!!

• viktualia

nenne78 - VÄRSTA idén!!!!! med bulle i ugnenkortet!!!

fast mina svärföräldrar skulle förstå humorn....

• nenne78

viktualia
    tack, tack! Eller hur! Jag har iofs snott idén (som jag brukar göra...) så jag kan inte ta åt mig äran helt själv men visst skulle det vara grymt kul!

• Liten med Mindre

Vänner-fan

Hmm...suddade ut de poster i din lista som inte passade på mig som är pms:ig, mensvärkig och småförkyld. Och så säger det att graviditet inte är en sjukdom... ;)

+ Jag har varit otroligt trött. Trött och orkeslös. Har sovit hur mycket som helst och har ändå knappt orkat vara vaken en hel dag i sträck vissa dagar utan har varit tvungen att ta mig en powernap.
    + Jag flåsar vid ansträngning (det gjorde jag redan runt tiden för plusset).
    + Smaken i munnen är bara äcklig. Den gör att ingenting smakar som det brukar. Vissa saker jag åt med nöje förut (mozartkugel och annan choklad) ger mig kväljningar och ingenting är riktigt gott.
    + är nu uppe i två gånger/natt.
    + Har mycket gaser i magen på kvällen då mina tarmar verkar svälla.
    + Jag har varit väldigt nedstämd.

Kan ju glatt konstatera att om jag blir gravid känns det i alla fall inte värre än vanligt "månadsskifte" med förkylning. :)

• Liten med Mindre

Oj, fick visst inte bort alla pluss

• mugglesfan

FruSofia: usch, jag var sån igår. Inte roligt. Men idag känns det mkt bättre. Fast jag blir irriterad på småsaker iaf...

• nenne78

Mindre
    men det är ju plus vi vill ha...?

• Liten med Mindre

Jo - vill ju ha pluss

Måste nog lägga till illamående till listan igen. Har inte mått illa vid mens på mängder med år, men förra gången och nu så är det tillbaka. Urrk!

• Vänner-fan

Något kortare inlägg denna gång?

Mugglesfan: Vi använde aldrig ägglossningstest, så jag vet inte vilket som var full-böj-dagen, så där kan jag inte hjälpa till tyvärr. Jag blev ju förmodligen gravid dag 3, så då kanske dag 1 eller 2 var "full-böj-dagen". Minns inte vad ni skrivit om hur många timmar efter full-böj man hade störst chans.

Mindre: Ja, hur kan man säga att graviditet inte är en sjukdom??? Jag fattar det inte. Hade jag inte vetat att jag varit gravid, hade jag ju inte komit till jobbet om det kändes som att jag skulle kräkas när som helst samt att ögonen inte skulle orka hålla sig öppna hela dagen. Och så kan man inte berätta nåt heller, utan måste spela som att allt är som vanligt. Men det har jag nog inte lyckades nåt vidare med, för mina kollegor ser så himla glada ut när de frågar om jag ska med och äta sushi? (som jag åt en gång i veckan förut och SAKNAR!!!)

Svar på tråden gravid? när märker man av det?