Hej alla underbara tjejer!!
Nu har jag smygläst er tråd länge nog och herregud vilken underhållande läsning! Ni får en dag på jobbet att bli hur kul som helst! Nennes delicatoboll i ögat och med idén om skrivbordsstolar som tjänstgör som centrifuger efter sex är nog det jag skrattat mest åt hittills!
Nu är det dags att "betala tillbaka" lite av det ni gett mig! Så här kommer mina tips och den information jag kan bidra med:
Först och främst, när jag har tråden uppe så öppnar jag Internet Explorer en gång till för har man lite andra program uppe på datorn samtidigt (det har ni gissar jag) så får inte alla fönster plats med sina titlar nere på skärmen när fönsterna är minimerade utan istället för att det står "gravid? hur mär" står det bara "2 Internet Explorer". Testa så får ni se om det funkar även för er.
Sen, så hade jag den otroliga turen att bli gravid på första försöket (i augusti strax efter att tråden startat) och tro mig, jag trodde ALDRIG att det skulle gå så lätt för oss! Jag trodde det så benhårt att jag ignorerade alla symptom jag fick i tron att jag inbillade mig. Men efter att jag tog grav.testet så skrev jag upp när jag känt vad och när vad hände och eftersom det är sådant ni ofta frågar om kommer det här(Obs att det börjar med dagarna kring äl):
Dag 1-4 Dagar då jag hade flytningar som jag förknippar med äl
Jag minns inte exakt när vi hade sex, men jag vet att det bl. a. var dag 1 och 3 (ej 2 och ej 4, det vet jag) och det verkar som att det tog dag 3
Dag 12 Jag känner att brösten är svullna och ömma och det fortsatte de vara i några veckor.
Dag 14 Får mensvärk och hela kroppen svullnar upp. Jag tror definitivt att mensen är på väg.
Dag 18 Märker av ökade flytningar och kissar oftare.
Dag 21 Mörkare bröstvårtor.
Konstig och äcklig smak i munnen uppmärksammas av maken och då först trillar femöringen fullständigt ner
Dag 23 Brun liten blödning som pågår till dag 27 då jag tar ett test med ett starkt plus som kom upp efter 2 sek.
Nu tror ni säkert att jag är lite galen åt "andra hållet" som inte testade mig tidigare, men enligt cb test skulle jag testa först den dag jag gjorde det pga att jag är väldigt oregelbunden och nyligen hade haft en väldigt lång cykel (41 dagar) och vi gifte oss mitt i denna period, så mitt fokus var helt och hållet på det.
Hoppas det var till nån hjälp och lycka till allihop!