• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • Liten med Mindre

Suck! Min mage gör väsen av sig alldeles för ofta - så jag börjar känna igen vad det är som bråkar. Fast tappen vetesjutton om jag skulle kunna urskilja. Den sammanfattas nog med resten av de kvinnliga detaljerna till "där nere-inuti". (OK, äggisarna hittar jag nog också.)

• Moppy

Ni kan vara glada att ni inte känner av er mage så mycket ;) Jag tror jag jab skilja på ont i äggisarna (på sidorna), ont i livmodern (mitten) och tappen.... Ähh självklart är jag inte säker på att det är tappen men det är någonstans in that area så att säga, så då ligger det nära till hands.
    Ja jissi namn vad många delar man ska hålla reda på..... :)

• mugglesfan

nenne78: jag har också satt den gränsen, ett år innan jag får bli despo. Men vette fasen om jag kan hålla det
    Fick å andra sidan höra att svägerskan och hennes sambo försökt i över ett år och dessutom gjort en undersökning. De hittar inget fel men det blir ändå ingenting... Attans frustrerande. Den sitsen vill man ju inte hamna i...

• Moppy

Var inne på FL, och där fanns det till och med de kunniga kvinnor som kunde känna precis NÄR ägget släpper och sedan hur det vandrar neråt. Typ "nu har ägget vandrat 3 cm". Där kan ni snacka om självkännedom ;) :D

• Moppy

koko: ja verkligen... usch jag vill inte bli en av de där hysteriska tjejerna på FL. Det känns som om man kommer låsa sig då och BARA tänka på bebisar och analysera varje cell av sin kropp. (ha :D, jag är ju redan på god väg...)

• BrudSommar2006

Hej, jag är tillbaka hemma från sjukhuset och tänkte börja läsa ikapp här nu. Jag har varit inlagd med dropp ett par dagar eftersom jag inte mått bra av graviditeten och till sist fick för dåliga värden. Måste säga att det här med att vara gravid inte är så kul som jag trodde...

• Moppy

I vilken månad är du nu igen Brudsommar2006?

Välkommen tillbaka!

• Bröllopstokiig

Skönt att du mår bättre BrudSommar2006.

Vilken vecka är du är? Konstigt att du fick så dåliga världen... hmm berätta....
    Hur mår du annars?
    Hur kände du innan BIM, det undrar nog många av oss!

Svar på tråden gravid? när märker man av det?