• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • Snart-lilla-frun!

_koko_ Rostbiff är ju nyttigt!! Smaskens, osså potatisgratäng också! Vilken lyxig onsdagsmat du har tjejen! Själv ska jag steka på några frysta vårrullar...

• Liten med Mindre

CicciL:

Jag gick till "Barnmorskorna i Gamla Stan", de har öppen mottagning må och on tror jag. Ingen tidsbeställning och trevliga. I alla fall den jag fick träffa.

Men du kan ju ringa och höra om de tror att det räcker med en barnmorska, eller om du ska träffa en gynekolog.

• Liten med Mindre

_koko_

Jo, jag tränar en del. Inte så mycket som jag skulle vilja sen jag blev sambo och gift. Maken har varit svår att få igång (så jag slappar till med), även om han lovar bättring.

Spinning blir det tisdag o torsdag Odenplan (schemalagt).
    Styrketräning 2 ggr om möjligt (men det är så förtvivlat trist).

Skulle vilja hinna gå även på lite andra klasser (Box o Yoga), hinna med Core samt börja springa. Och så lära mig cykla på min nya MTB.

Och så träningspassen hemma med maken - men de får du inte vara med på. :D

SÅ mycket skoj att hinna med!!!

Något som lockar? Tränar som sagt tidigare på SATS: innerstan, Sundbyberg eller Globen.

• Bröllopstokiig

Tack för tipset Mindre, har med hört talas om dem i Gamla stan, de ska vara unerbara. Ska ringa dem i morgon, för kärringen jag pratade med i Storängsbotten idag, var EJ trevlig.

• FruSofia

Snart lilla frun
    Men gravlängden räknar man från sista mensen första dag och framåt så när du kommit till bim dagen och du har en cykel på 28 dagar är du i v 4+0 och sen fortsätter man räkna fram till 4+6 och sen 5+0 osv osv.... Så när du är i ex v 5+3 är det samma sak som i sjätte veckan. Krånglade jag till det nu?
    Den exakta förlossningsdatumen får du inte förrän du varit på det riktigt ultraljuden runt v 18-19. Ang tidiga vul så kan man få det om man har ont, blödningar eller är väldigt orolig pga tidigare mf mm..

• Snart-lilla-frun!

Fru Sofia- Eh, ja eftersom jag inte har så mkt koll på det här så blev det lite krångligt... Det där pluset som följs av en siffra, är inte det dagar? Typ fem veckor + tre dagar... Hur kan isf 5+3 vara sjätte veckan?? Tänker jag tokgalet nu?
    Och, nej jag kan inte gå på sista mensens första dag för mens hade jag senast i början på juli, dvs den hoppar hur som helst. Så barnmorskan räknade ifrån ÄL istället (när jag pratade med dom på tlf) Fast hon sa aldrig lixom att ja, men då måste du vara i vecka blabla. Hon räknade bara ut ett datum för inskrivning.
    Hm, undrar om det tidiga VUL är något som man kan "tjata" till sig och det är därför vissa har gjort det så tidigt?

• FruSofia

Snart lilla frun
    Jo, men har du gått 5 v och 3 dagar (5+3)så är du inne på sjätte veckan eftersom du redan gått fem hela. Ok? Vill du kan du räkna äl dagen och 14 dagar framåt så kan du utgå från att det datum du då hamnar på är v 4+0.
    Tidiga vul är något man inte får i landstingets regi ifall du inte har något som motiverar det, det räcker liksom inte att säga att man är lite orolig eller att man skulle tycka det var kul. Då får man söka sig till privat gyn, där går det bra. Jag var på tidigt vul med båda mina barn därför att jag hade bekymmer med missfall och ofostrig graviditet innan jag blev gravid med sonen. Andra graviditeten lyckades jag tjata mig till det pga oro, men det var motsträvigt.

• nenne78

hej brudar
    Nu är jag fru!
    orkar inte läsa ikapp de 42 sidorna som jag missat de här dagarna jag varit borta... Nu är jag med i matchen i alla fall! Här kör vi utan dykardräkt och det är såååååå härligt!

• sjunde i sjunde 2007

Man kan känna molande värk tidigt i graviditeten, tycker det är konstigt att barnmorskan säger att man inte kan det. Min värk började några dagar innan beräknad mens, och jag mådde illa och kräktes ca två veckor efter befruktingen. Önskar alla lycka till, hoppas det tar sig snart

• Snart-lilla-frun!

Grattis Nenne78!! Hoppas ni hade en riktigt härlig dag (och natt för den delen, ) Kan verkligen hålla med om att det var härligt den dagen man fick skippa alla "försiktighetsåtgärder"...
    Var det i lördags ni gifte er i Sundborn? Oooups, hur var vädret? Var det inte lite regnigt i lördags... fast det betyder ju iofs tur med "regn i kronan"!!
    Go natt...

Svar på tråden gravid? när märker man av det?