• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • Moppy

Hmm.. jag har hört från flera som varit gravida att de känt symptom bara ett par dagar efter ÄL. Läkare vill väl ofta inte lova ngt. Man känner ju själv sin kropp bäst om det är ngt som känns annorlunda mot tidigare.

Vi får inte förlora hoppet tjejer!

• sockerbiten

Inte helt tillförlitlig tredjehandsinformation: Jag läste ett inlägg på en annan sida (minns inte var) där någons läkare hade sagt att man i princip kan känna symptom samma dag man blivit befruktad, eftersom hormon börjar utsöndras så fort ägget befruktats, bara man var tillräckligt känslig för hormonförändringar. Det kanske inte är så vanligt, men ändå...

• Snart så....

CicciL: som jag skrev tidigare
    "Det var vanligt att man hade ont i livmodern/äggstockarna när man är gravid för ligamenten växer."
    Hon sa/lovade inget rakt ut innan BIM. Jag tror som sockerbiten skriver att alla har olika symptomer och känner av det inom olika tidsramar.
    Jag kände av min ägglossning väldigt mkt, andra kanske känner när ägget fäster osv

• Snart så....

CicciL: du kanske har något som liknar det jag fick?

• Snart så....

Moppy: fast jag känner inte alls min kropp efter alla år av piller-knaprande

• Snart så....

Usch nu blev jag helt deppad!!!

Sitter jag och pratar med mig själv?

• Snart så....

Japp uppenbarligen

Koko: Hur har det gått?

• mugglesfan

JAg kikar in då och då men har inte så mkt att tillföra eftersom jag känner nada symptom
    Har BIM först nästa helg (alltså inte kommande) så ni ligger före mig tjejer.
    Verkar som om våra trogna FruL och _koko_ har lämnat tråden (JOBBAR de kanske )

Svar på tråden gravid? när märker man av det?