• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • FruSofia

snart-lilla-frun
    Nej, jag kan inte testa på jobbet. Har inga gravtest på IVA Och inte kan jag springa till bm var och varannan dag och testa heller Man börjar räkna graviditetslängden från sista mensens första dag. Så om du har en normal cykel på 28 dagar är du i v 4+0 på din bim dag och sen fortsätter man räkna så...

Jag berättade om mina grav genast för min mamma och någon nära kompis. Övriga efter v 12.

Ang drömmar - intressant! Själv drömde jag inatt att jag hade s*x med en kollega på jobbet *skäms*

• Meddelande borttaget
  • FruSofia

snart-lilla-frun
    Glömde säga det att jag beställer mina gravtest på gravtest.se Smidigt!

• mugglesfan

Sockerbiten: vad bra! Höll på att känna mig helt utanför där ett tag... Även Lapinette borde ha samma har jag för mig...

• mugglesfan

Vill dessutom bara inflika att självklart tycker även jag att man får välja snitt om man vill. Bara att jag inte skulle göra det frivilligt.
    Är det inte i Frankrike "alla" väljer snitt och fullständig bedövning - de tycker tydligen vi i Norden är helt tokiga som väljer att föda vaginalt, varför ha ont när man inte behöver liksom...?
    Men jag tror det finns en mening med att barnet ska komma ut genom den trånga kanalen, bla får de väl igång sina lungor mm bara för att de trycks ihop. Är det inte en massa såna grejer som naturen liksom fixar på ett finurligt sätt?

• mugglesfan

Det där med metallsmak ska ni nog inte hänga upp er för mkt på - det var ju ngn här som inte hade känt det alls. Jag tror att alla symptom är ganska individuella tyvärr (även om just den här tråden ju handlar om det!). Tur det finns gravtest som man kan göra själv iaf, så man slipper springa till MVC varje gång man nojar!

• Bröllopstokiig

Hej igen, nu börjar dagen lida mot sitt slut för mig och jag har verkligen mensvärk, molande och varm känsla, den har jag haft i 2 dagar nu! Sen började jag störtlipa inför min chef, vet inte varför det var ju igentligen inget allvarligt.... hmmm och ska inte ha mens förrän på söndag, som är dag 28 ju!! Herregud, kan man ha mensvärk så tidigt? Jag har inte haft det tidigare, sånt borde man ju kommit ihåg.... hmmm blir mer och mer skumt!

• Lapinette

mugglesfan - vad är det jag borde ha samma av? Är det BIM vi pratar om så är det typ den 23:e. Har precis haft ÄL i helgen. Helt suveränt att jag fick böj lördag morgon. Min man är nu helt slut och önskar att jag ska bli gravid och helt osugen på sex de närmaste 9 månaderna . Tänk de första åren vi var tillsammans klagade han inte när det blev för mycket sex!

• Lapinette

CicciL - måste tyvärr säga att jag hade mensvärk ca 1 vecka innan mens förra gången. Grät också över småsaker och var jättekonstig...men fick min mens. Sen jag slutade med mina piller tycker jag kroppen reagerar så konstigt...förstår mig inte på den alls.

• Bröllopstokiig

Men jag har inte ätit p-piller på 4 år och har aldrig haft denna molande mens värk innan, det gör ont lite åt höger sida med. Fattar 0!

Svar på tråden gravid? när märker man av det?