• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • Snart så....

det återstår att se, kan kanppt tänka på nått annat just nu....
    Vill inte ha - till helgen!!!

• Snart så....

hahhaa...snacka om att man känner av hela kroppen hela tiden :D

Håller med, någon borde plussa helgen/nästa vecka

• Snart-lilla-frun!

Mugglesfan och _koko_
    Uschja, det här med smärtlindring verkar vara ett kapitel för sig...
    Mugglesfan- det har varit ett tema på Aftonbladet-föräldrar om graviditetskomplikationer. Kvinnor som fött barn fick gå in och berätta om sina upplevelser. Gjorde misstaget att gå in och kika... många kvinnor som det hade gått käpprätt åt skogen för. Alltså, dom hade ruggiga sprickningar... Jag blev helt upprörd och reagerade väldigt starkt. Mannen min kom och undrade vad jag höll på med...
    Men det där med att många sjukhus hade gått över till 'naturlig' smärtlindring hade jag inte hört... håller helt med dig att det borde vara ett fritt val!

• Snart-lilla-frun!

oj, verkar vara en tråddödare idag...

• Moppy

Snart-lilla-frun!
    Jag läste också dessa inlägg på Aftonbladet och blev sjukt stressad och helt anti hela skaffa barn grejen. Vem vill läcka både från 'ettan' och 'tvåan'för allt framtid?? Äckligt...

• _koko_

Snart-lilla-frun! - just det, det var där jag också hade läst det... Ruggigt... Men samtidigt frågar de ju bara efter skräckhistorier, så det är klart att det är det det skrivs om...

(är superbissy på jobbet idag, tråkigt, för då hinner man ju inte hänga här alls så mycket som man vill...)

• Liten med Mindre

Usch vad trista ämnen som kommer upp idag. Är vi pms- och måndagsdeppiga allihopa? Det varslar illa för statistiken... ;)

För att pigga upp det hela så kan jag ju berätta att ytterligare en kompis hörde av sig i helgen, efter en lyckad förlossning. Ingen av de 7 jag känner som har fått barn i år tycks ha haft en krånglig förlossning. Och då var 6 förstföderskor. (De flesta verkar tycka att det gått ovanligt fort också.)

Cheer up!

• brud070707

Ismön...

Visst, stressen kan vara en faktor, men just nu känner jag mig lugn och har roligt. Allt verkar gå superbra i mitt liv just nu och jag tror inte att det kan bli bättre.
    Därför kom det här som en överraskning, lite oplanerat. Men vi får väl se om mensen dyker upp under den här veckan. Annars tar jag ett test till i slutet av veckan.

• _koko_

fruLlan - tråkigt med mensen!!! Men skönt att du inte deppat ihop alldeles som förra månaden, tyckte så synd om dig då. Ensam i urskogen och allt...

Jag börjar också få mensvärk nu, att ni ska smitta av er så! Borde ju inte få mens förrän tidigast i helgen och brukar inte ha ont så här långt innan, men men... Vore skönt om den inte kom före gyn-besöket på onsdag, vill kunna ta cellprov den här gången.

• viktualia

smygläsaren glider in....

... de där skrämselberättelserna på Aftonbladet var inte så hemska som jag trodde... det var ju inte SÅ många som hade hemska historier och de flesta lappas ju ihop efter förlossingar med svåra bristningar....

en kompis födde en son igår, 58 cm lång och 4,8 kg... det fick bli snitt för att han inte tittade ut...

...en som försöker bestämma sig för att förlossning INTE är det hemskaste en modern kvinna tvingas gå igenom... FÖRSÖKER..

Svar på tråden gravid? när märker man av det?