• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • Moppy

Ismön, appropå vad skickade du länken om graviditet utanför livmodern? * nyfiken*

• Snart så....

Moppy: Jag hoppas på att det är symptomer på att ägget blivit befruktat och håller på att fästa. Därav det onda??
    Jag är glad över att det känns varje dag och inte försvinner för så här brukar det inte vara och det är ju gravsymptomer :D

• Liten med Mindre

Hmm...till mig sa barnmorskan att det ömmade i äggstockarna medan ägget mognade - dvs precis före ägglossningen.

• Moppy

Snart så... ja jag hoppas också. men det brukar väl ta typ en vecka ialla fall innan symptomen kommer??

• Snart så....

Mindre: Men jag har ju haft först ont sen molnande värk sen förra söndagen?? Usch jag blir inte klok på detta :(

• Ismön

Först för att jag tänkte lite fel. Jag hade fått för mig att en bekant som var till en läkare för att hon blödde, när hon var gravid, hade fått negativt på grav.testet. Men det var att hon hade fått positivt och han inte såg nåt på ultraljudet så han trodde hon fått missfall. Under mellandagarna fick hon åka ambulans till sjukhuset för hennes äggledare hade spruckit.

Jag hoppas jag inte skrämmde upp nån med länken. Det var inte det som var meningen utan att råda kvinnor att söka hjälp innan det är försent om de skulle ha väldigt väldigt ont.

Tyvärr träffade min bekant en oseriös läkare som bad henne söka till gyn. efter helgerna.

• Bröllopstokiig

Snart så... och mindre:
    Jag har med känt lite molande värk i magen, särskillt i gårkväll, och nu kommer det och går liksom. Brösten gör inte alls ont längre, märkligt. Jag brukar inte ha så ömma sidor runt brösten så det nästan strålar ut i armarna innan mens.
    Jag tror i af att en av oss lär vara gravid, om man tänker på statistiken.
    Jag känner bara en varm känsla i nedre delen av magen.... har inte tänkt på ngt sånt tidigare eller känt heller, så det ska bli spännande att se hur det utvecklar sig under veckan.
    Men med min vanliga otur så är det säkert inget denna gången heller, så jag är inställd på ett fett minus

• Moppy

Snart så... det låter faktiskt som om du är gravid. Enligt "experterna" på familjeliv.se ;) kan vissa få symptom som dina ganska snart efter de blivit gravida. Och du har haft det i 1 vecka också... spännande...

• Moppy

CicciL - ja någon av oss måste ju vara gravid, annars är vi ju inbillningsgravida hela högen ;)

• Ismön

brud070707: Det är inte så att du är stressad eller pressad över något?
    Du mår inte dåligt över något annat?
    Känningarna du har kan vara att mensen är påväg.
    Du kan prova att testa igen om en vecka om mensen inte kommit då eller kanske boka tid hos en barnmorska eller gynekolog som kan ta blodprov och kolla så att allt är ok.

En kompis mens sköts ett tag när hon var arbetslös och dök upp igen när hon fick jobb och stressen hon hade över att vara arbetslös försvann.

Min mens har skjutits upp i tre månader en gång sommaren jag fyllde 17 men det berodde på psyket.

Svar på tråden gravid? när märker man av det?