• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • A.M.

Hej alla! Dagens enda inpass från mig. Någon ville ha tips på bra gynekolog:
    Hélène Hesser på Sophiahemmet. Ser ut som ett litet sött troll men är hur trygg och bra som helst!

Ha det kul i helgen - nu ska jag ut och köpa lite delikatesser att mumsa på ...

• skorpan_

Hallå tjejer!

Hoppas att ni får det mysigt i eftermiddag ni som ska ses! :)

FruL jag tar gärna ett glas vitt eller två..

Kram på er!

• mugglesfan

Är jag först idag eller? Jag fick fullböj i lördags och jag blev så glad. Var 4:e stickan och jag hade nästan gett upp men där var den! Då vet jag iaf att jag har ÄL, halva inne med andra ord...
    Men antagligen har det inte blivit ngt ändå - jag har tänkt alldeles för mycket på det. Suck. Det går bara inte att låta bli...
    Hur hade ni det i lördags då? Vi som bor i avlägsna landsändar vill ha full rapport (eller hur Jessie mfl?!).
    Så berätta nu för farbror Barbro...

• Snart så....

Godmorgon tjejer,

Tack för i lördags!!! :D :D

Tog ett test i söndags men det var ett stort MINUS, tror att det var för tidigt. Har inte ont i magen längre men en "brännande" känsla som sticker lite ibland. Känns bra att det fortfarande känns av, måste väl vara positivt? :)

Mugglesfan: Hahah...visst känns det bra när man får böjjen? Tänk hur det blir när man får ett + :D

• mugglesfan

Även om jag gärna vill se det där plusset ngn gång så funderar jag på att gå på AMs råd och ta ett digitalt test - hon tyckte ju att det var tydligare. Men jag tar det "problemet" (väljandet av test) när det är aktuellt. Nu börjar den STORA VÄNTAN på bim. Det var dock _väldigt_ trevligt att öva i helgen så jag klagar inte

• Snart så....

Håller med, väntan är det värsta fast nu är det "bara" en vecka kvar. Jag tror jag kommer köpa vanliga testet och får man ett svagt + så köper jag nog det digitala.

• Jessie76

God morgon i fabriken!
    Jaaaaaa jag vill ha rapport! Och så vill jag höra hur det gick för Nenne78! Hon är ju numera fru

Håller alla möjliga tummar för alla som inte vet om ni är +:are Gud vad jag önskar att ni kunde få ett positivt besked
    Själv har jag inte riktigt slut mens men när det när slut så börjar ju tankarna snurra igen - sjukt egentligen va?

Ultimata tiden för mig att bli gravid är nog slutet på nov - början på dec. När ska jag då ta semester åt mig och maken?
    När har man ägglossning ungefär? (Jag vet att jag borde lärt mig efter den här tiden här (generad gubbe)) Jag tycker mig ha känt det som att jag har ägglossning ungefär en vecka före mensen... Och om det är så att jag har ägglossning då vette fan om jag är så himla sugen på 6 då - är ni det?

• Jessie76

Alltså jag menar att man inte mår så rackarns bra vid ägglossning om det är det jag har - fan va svamligt Nån som fattar?!?!

• mugglesfan

Jag var inne på att jag hade missat ÄL helt när jag inte fick ngn böj i förra veckan. Enl ÄL-kalendern skulle jag visserligen ha ÄL först på lördag men här inne verkar ingen ha ÄL enl kalendern så jag var säker på att jag missat den. Men prick lördag morgon var fullböjen där. Så jag har ÄL enl formulär A1, dvs 14 dagar efter mensens första dag. Någonstans därikring är väl en trolig gissning Jessie. Men alla verkar vara ganska individuella med det där...
    Är det ingen av er andra som känner ett ökat sexuellt behov vid ÄL - det gör jag! Passar väldigt bra
    Dock fick jag den berömda aladåben redan i tisdags (det var därför jag trodde jag missat ÄL när inte stickorna visade ngt i tors/fre).

• _koko_

God morgon kära vänner!

Tar på mig att referera lördagens event:
    Vi hade skittrevligt! :D

mugglesfan - intressant information!! jag trodde faktiskt att man hade ägglossning när "aladåben" kom, men så är det alltså inte nödvändigtvis!!?

Svar på tråden gravid? när märker man av det?