• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • _koko_

Allvarligt, Mindre, jag tycker faktiskt att dvd-brasan funkar! Den knastrar ju och brinner ner, och tvn blir ju lite varm... Hahahaha... :D

Ang pergotime har jag för mig att jag läst att det kan göra endo värre...

• Lapinette

Freijis - stackare, vad råder läkarna er att göra? Känner mig dum som gnäller efter 3 månaders försök men blir ju orolig att det är samma sak med oss dvs att det bara av någon konstig anledning inte blir något.

nu är jag fruL - har inga tips gällande Africa. Vi har kollat på SydAfrika och vill kombinera några dagars safari med Kapstaden + omnejd. Har fått massor med bra tips här på BT. Om vi bokar och åker så fixar vi allt själva.

• nu är jag fruL

tjilivippen tjejer
    ses i morrn
    simma inte lugnt ni andra som inte kommer

• Jessie76

Känns bra FruLlan att du tänker på mig ibland

• Snart-lilla-frun!

Det bisarraste graviditetstecknet?? Hade en dröm inatt... och vilken dröm sen! Hade det vääääldigt mysigt med Martin Stenmark! Alltså, ärligt talat-avancerat 6!!!
    Och det mystiska är att jag haft lite olika såna hör drömmar de senaste nätterna, med olika karlar, så där lite halvkändisar, gamla ex osv Jaja, otrevligare drömmar kan man ha...HAHA

• Frejis

Lapinette - Jag började också gnälla väldigt tidigt att det inte blir några barn, men det var kanske någon form av intuition i mitt fall. Gynekologen sade i alla fall att vi skulle komma tillbaka till honom om jag inte blev med barn efter pergoturen, men jag vet inte om jag vill. Jag blev ett monster när jag åt de här tabletterna, först hysteriska gråtattackerna i två dagar och sedan var jag överlycklig; kände mig verkligen som ett äkta psykfall. Jag försöker tänka mig vad läkaren kan föreslå nu... dubbelpergotime (nej tack! ;)), insemination eller IVF. Känner mig inte tillräckligt desperat för pröva något av det, och sedan vet jag ju att vi kan få barn. Det bör nog tilläggas att jag inte vill offra makens och min relation för ytterligare möjligheter att skaffa barn. Inte ännu i alla fall ;) jag kan ju alltid ändra mig, typ imorgon.

Som tur är har jag en mor som också är läkare och som säger att vi ska låta bli att springa till doktorn. Hon menar att barn kommer när de vill (lite existensialistiskt och lite irriterande, jag vet...) och att vi inte kan styra den processen alltför mycket. Jag kan bli riktigt arg på henne, men det är ett alternativt sätt att se på saken.

Man ska ju ha försökt få barn i ett år för att få hjälp, men jag tror lite att det beror på framför allt kvinnans ålder. Har man tur så kan man få hjälp tidigare. Statistiken säger att det krävs i genomsnitt 7 försök.

Ni kan ju alltid göra en undersökning för att se om allting är som det ska. Sedan

Nåja, jag får väl skaffa en hundvalp först. Är riktigt riktigt sugen att skafa en kanintax (den minsta sorten; en lapinette tax ;)) eller toypudel.

• Frejis

_koko_ - ang pergo, japp, det stämmer, jag har också läst det någonstans. Med andra ord - man vet inte vad man dör av :)

Nu ska jag försöka jobba lite till och sedan måste man ut till det fina vädret. Köpte jättefina stövlar igår :) kunde inte längre stå emot frestelserna som finns i varje skyltfönster. Att detta ständiga shoppingbehov inte kan upphöra...

• Frejis

Såg att jag missar bokstäver och annat när jag skriver. Hoppas att det går att läsa :)

Frejis, jobba nu!!! :)

• Lapinette

Frejis - en lapinettetax måste vara jättsöt !! Har själv alltid tänkt att ja, det kommer OM det kommer men nu när man börjat försöka så är det inte lika lätt att slappna av. Ska ge det 6-7 ggr sen går jag nog till min gyn som redan frågat efter mig (genom min mor som också går där). Jag är ju 36 så vi kanske behöver lite hjälp på vägen? Men de där psyktabletterna låter inte så skojiga. Herregud, jag som gråter så lätt i vanliga fall.

Snart-lilla-frun! - dröm sött!

• Bröllopstokiig

Lapinette: Vilken gyn går du till?
    Vilka rekommenderar ni? Jag har inte varit på 100 år...

Svar på tråden gravid? när märker man av det?