• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • nu är jag fruL

morrn morrn
    Nån som har ett litet plus att skryta med
    joooooooo kom igen...

själv vaknade jag i natt av mens verk... så för min del är det kört antar jag...
    JAG BLIR SÅ ARG varför kan det inte funka????

Jahapp tom systempåse var det, svampen 14.45 låter toppen.
    jag är 1,77 lång, rött?! hmmm långt hår och har nästan enbart svarta kläder...
    Räcker detta eller ska vi mailas om telenummer ifall något händer? vill någon så kan ni höra av er till virvel-flicka@hotmail.com så får ni nummer...

MEN vad har hänt med er andra som bor i stockholm???? känner ni bara att "fy faaan de där bruttorna vill jag inte bilda barnvagnsklubb med" eller
    Att mindre totalt skiter i oss och ska kolla braxar vet vi ju redan (svikare...) men resten då? Lapinette???? jag listar er nedan så kan ni ju känna er träffade...
    Häng med vetja.
    Jag biter VÄRRE än vad jag låter!!!!
    ha ha ha

BrudSommar2006 Stockholm Gravid 15/9
    Emmylou Stockholm 28 år Gravid 22/9
    Lapinette Stockholm 36 år
    Moppy Stockholm 29 år
    Storasystern Stockholm 30 år
    Frejis Stockholm 33 år
    start september Stockholm 30 år
    Telemarkgrrl 36 år

• Telemarkgrrl

Hahahhaaaaa, tack för den passningen, FruLlan!

Jag ligger just nu lite lågt på skaffa-barn-fronten, jag väntar fortfarande på provsvaren av mina cellförändringar. Om det blir ett illa svar och operation och grejor, ja, då får jag ta det först och då orkar jag inte tänka på hur det blir med barnalstringen förrän det är klart. Men blir det ett positivt svar, då jädrar åker pillrena i soppåsen.

Och då är det väl också dags att berätta för maken att det finns sånt som ÄL-tester (jag vill nog gärna börja med sånt redan från början, man är ju lite till åren och jag har endometrios som antagligen kommer att bli värre när jag slutar med pillrena så blir det inga barn gjorda fort så blir det nog inga alls) - hur som helst, det ska bli spännande att se hans min. Min älskade man har nog inte riktigt föreställt sig det här med att det måste nuppas på beställning.

• Frejis

God morgon! :)
    Det hade varit kul att träffa alla som är med i barnvagsnklubben imorgon, men jag kan inte :( lördagen ska ägnas åt familjen eftersom min mamma är här på besök och vi ska göra något trevligt, vilket självfallet beror på vädret. Jag hoppas att det blir träffar i närheten av Stureplan ;) och då kommer jag gärna med.

Jag har bestämt mig för att jag inte är med barn. Enklast så och jag har ingen lust att bli besviken på måndag eller tisdag när mensen kommer. Förmodligen är alla symptom som jag känner (ont i magen och de här konstiga bröstvårtorna ;)) ingenting annat än PMS... min man noterade dock att jag är betydligt snällare den här gången än vanligt. Har förfärligt PMS-humör annars ;)

Ska försöka hitta systempåse till nästa träff ;) :)

• nu är jag fruL

hejsan frejs:
    Synd att du inte kan komma med... men så är det. Nästa gång
    fixa en systempåse borde vel inte vara svårt... hemma hos oss har vu FULLT!!!! hmmm vad kan det bero på

Jag känner igen det där med att intala sig att man INTE kan vara gravid för att inte bli besviken. men för mig fungerar det inte... jag blir så extremt besviken ändå. Jag har extremt tydliga mens signalerså jag vet att det är kört. men jag kommer ändå att bryta ihop på sö- eller tis då jag ska få mens.
    men faktiskt, jag tror faktiskt att du ÄR gravid... det låter ju onekligen som om du har flera symprom...

cicci: jag har mailat dig mitt nummer för säkerhets skull...
    kram

• Bröllopstokiig

FruLlan, har mailat mitt nummer till dig med.

• skorpan_

Godmorgon alla i barnfabriken! :)

Oj, har varit bortrest en vecka och har äntligen läst ikapp. Värsta träningsvärken i magen innan man läst klart! Ni är för söta!

Grattis i efterskott på födelsedagen FruL och grattis till Emmylou och snart lilla frun som plussat!

Själv så har det varit lugnt denna månad oxå, inget plus här inte men nu hoppas jag på denna månad.

Tyvärr kan jag inte heller imorgon då jag jobbar natt, skulle vara roligt att ses! :)

• Frejis

Mmm fruL du är en bra psykolog ;) det är precis vad jag behöver trots att jag säger att jag inte gravid så är det bra att folk förnekar det. Jag får väl berätta vad det blev i början av nästa vecka.
    Det är faktiskt det här som jag ogillar mest i "skaffa barn" svängen. Först jakten efter ÄL, sedan jakten efter sex, sedan symptom och så kommer mensen... Som på Grönalund fast värre. Nåja...

Jag lånar systempåsar från dig fruL om jag inte hittar egna ;) :) det är lättare att hitta whisky och vin hemma hos oss än systempåsar.

Förresten, är det någon av er som tränar på SATS?

• Frejis

FruL - grattis i efterskott på födelsedagen! :) :) :) hoppas att födelsedagstårtan var god :)

• Lapinette

nu är jag fruL - känner mig träffad! Jag är upptagen på lördag då följande helger går åt till resor, flytt och inredning. Sorry girls!

CicciL - det var inte illa med både skidresa och Dubai. Vi vill åka någonstans i slutet av januari då vi inte blev någon höstresa pga flytt men ändå känns det lite riskfyllt om det är så att man blir gravid innan dess. Tänk att åka på safari och bumpa runt om man är i andra månaden? By the way...vart i Frankrike ska ni? Älskar skidåkning och har själv både bott och åkt på semester ned till Franska alperna många gånger.

Svar på tråden gravid? när märker man av det?