• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • Snart så....

hahahha skrev samma sak samtidigt :D

• A.M.

Snart så:
    Den bästa tiden var runt vecka 20 och lite framåt har jag för mig (det började synas och bebin började sprattla märkbart men man var inte tung och stor än. Missförstå mig rätt - det är mysigt nu med, minus det upplevda kolossalformatet ... det sparkar och lever om!

JAg har gått upp ganska mycket: förra grav gick jag upp minst 16 kilo - men var lika smal som innna två veckor efter förlossningen. Denna grav har jag nog gått upp 14 kilo fram till i dag - det konstiga är att det sitter mest bara på magen (och benen). Barnmorskan tror hela tiden att jag inte äter ordentligt, tills jag ställer mig på vågen ...

Förhoppningsvis kommer jag gå ner nästan lika snabbet efter denna förlossning ... Det är nog mest bebis och vätska ...

• A.M.

Nu ska Muninmamman gå en KORT promenad och äta lunch så hon blir större och fetare och mer att älska! Vi ses & hörs!

• Johanna N

CicciL:
    Tack för det. Nu känns det lite bättre...
    Självklart har jag ju slutat med allt sånt där sedan jag testade positivt (vilket var i måndags). Har dock en massa frågor om vad man får äta.
    Känner faktiskt inga symtom än (har räknat ut att jag är i 6:e veckan), förutom att mina brösta är spända och större än normalt.

• sweetstreet

Ok då har vi lite mindre än 1 månad kvar innan vi får ny trådstart då.

hehe, en av fördelarna med att inte jobba i Sverige är att det gör inget om kollegor eller chefen ser trådnamnet. De fattar ju ändå inget!!!1 :D
    Så länge nästa namn inte blir något med "pregnant" så är det lugnt för mind el! ;)

• sweetstreet

eh, för min del ska det ju vara!!

• sweetstreet

Johanna N

tror att man ska vara försiktig och förnuftig, men inte bli paranoid! Alltså vad beträffar matintaget under graviditeten.

Kolla gärna upp rekommendationer etc, men det är ändå bra att ha i bakhuvudet att rekommendationer till gravida är olika i olika länder. Så bli inte hysterisk ifall du råkat äta en bit opasöriserad ost tex. i vissa länder äter de detta hela tiden och inte får de fler missfall för det.
    Har även funderat över detta med sushi eftersom jag älskar det. Hm? I Japan hur gör man där??? Slutar de plötsligt äta sushi när de blir gravida tro???

• nenne78

sweetstreet
    jupp, men jag jobbar idag. Ledig imorgon. Lugnt och skönt, hoppas bara att det inte regnar...

• mugglesfan

Herregudars skymning vad ni var aktiva idag. Var på kundmöte i förmiddags och sedan lunch och det var ju hur många sidor som helst...

Jag har ÄL-testat 2 morgnar i rad nu men bara halva böjar Men teoretiskt ska det komma på lördag har jag för mig så vi får la c.

Sushi - hmmmm... det måste vara att det är rå fisk (med ev bakterier i) men är inte laxen de använder till sushi ändå fryst för att bakterierna ska ha dött? Borde inte vara ngn fara eg...

• Snart så....

flitiga myror här undrar hur vi hinner jobba :D :D

Svar på tråden gravid? när märker man av det?