• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • Johanna N

Hej,
    Det här kanske är lite OT, men jag måste fråga er som verkar ha bra koll...
    Har varit inne och läst i er tråd lite då och då. Vi hade precis bestämt oss för att börja försöka. Jag testade negativt på bim+3, men en och en halv vecka senare tesade jag positivt. Jag blev nästa chockad (men jätteglad så klart)! Min mens har alltid varit oregelbunden och jag trodde aldrig att det skulle gå så fort. Nu har jag fått sjuk ångest. Under den här tiden har jag druckit lite vin på helgerna (kanske två glas per helg) ätit sushi, opastöriserad ost och rått kött. Jag verkar ha lyckats äta allt man inte bör. Min fråga är om barnet kan ha tagit skada av det här. Läste precis ett tidigare inlägg om det.

• Bröllopstokiig

Barnet har inte tagit skada av det där! Lovar dig, det är ju inget barn ens, och i så tidigt skede är det ingen fara. Jag fattade inte när jag var gravid för 5 år sedan att jag var gravid, tog test som visade minus (pga att hormonet inte kommit i gång) så jag fortsatte festa och äta vad fabian jag ville. Jag fick höra att det inte var ngt fara. Så lugn du!
    Det finns ju både alkolister, rökare och pundare som föder välskapta barn!

Men du kanske inte ska fortsätta med vissa intag

Grattis förrästen o nu får du dela med dig av dina tidiga symptom!

• ljuvlig

Hur långt efter ÄL kan man testa ???? Idag har det gått 5 dagar men det är väl alldeles för tidigt för att ge utslag?

• Bröllopstokiig

ljuvlig

det är för tidigt, ägget har sannerligen inte ens fäst, om det nu gör det. Man kan testa 2-3 dagaar innan BIM, men jag skulle väntat till BIM +3 eller så, om inte memsen har kommit.
    Så räkna 14 dagar efter ÄL, då lär du får ett klart och tydligt besked!
    När har du BIM då, samma som mig och snart så.... ? 16/10 har vi...

• nu är jag fruL

hejsan alla
    Hmmm jag undrar lite om vilka slags flytningar folk haft då de varit gravida eller OM de haft flytningar över huvud taget.
    HJÄLP!!!!

Inte för att jag tror att jag är gravid av alla anledningar. Mina flytningar är precis som de brukar vara innan mens ... så...

men detta är en sak jag inte tänkt på.
    så kom igen!

• sweetstreet

Grattis all ni som plussat!

Och CissiL, tråkigt med ditt missfall :(
    Men nu blir det till att ta nya tag.
    Jag fick just veta att en kompis syster ska ha tvillingar!!!! Och hon fick missfall i början av detta året, men nu har det tydligen tagit dubbelt då. :)

Hade gärna kommit med och träffat er nu på lördag. Blir så himla avis. Men jag bor i Usa så det blir alldeles för långt.... ;)
    Koko, såg din lista och du kan ju lägga dit mig också nu då: 33 år och bor i New York.

Snart så, det verkar ju lite misstänkt detta med din magvärk...Hm... Hoppas verkligen att det är något roligt på gång! :)

• ljuvlig

CicciL;

Ingen som helst aning.. Efter att jag slutat med p-piller så har min menscykel varit jätteojämn. Från 39 dagar till 29 fram och tillbaka. Sist jag hade böj var på dag 22 (i söndags) och jag hade nästan gett upp, gången innan det hade jag böj på dag 14.
    Men uppenbarligen så är min menscykel lång denna månad, så vet inte hur jag ska räkna?

• sweetstreet

Förrresten
    Grattis i förskott då fruL till födelsedagen!
    Och du det där med menskänningar lär jag också få snart. Har redan pms-symptom! Och jag är völdigt säker på att det verkligen är det och inte några andra symptom. trist! :(

• nu är jag fruL

sweetestreet: tack för grattis men det är i efter skott
    men alla grattis är välkomna

ja mens känningar som attan har jag. usch inte kul... VARFÖR?????
    Fyyy vad mysigt att bo i ny varför och hurför????

var det ingen som visste något om vad man har för flytningar under graviditet särskilt i början

• A.M.

FruL:
    Så här lagom till lunchen så kan vi prata lite om flytningar ... Nej, jag märkte aldrig någon förändring vad gäller flytningar i den väldigt tidiga graviditeten - men jag har å andra sidan aldrig varit så flytningsfokuserad (har aldrig sett något mönster utan tänkt att det verkar sköta sig bra ändå det där). Ni andra verkar ha bättre koll där, på geléklumpar och allt vad ni upplever!

Ska bli intressant att höra vad ni andra som är/har varit gravida har erfarit!

Svar på tråden gravid? när märker man av det?