• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • Emmylou

ÅÅåååå!! Alla underbara kvinnor i barnfabriken, vilken j-kla skitdag!

Jag har haft ont i magen hela dagen, min man kom hem igår efter att ha vart bortrest och jag kan inte krama honom för jag har så ont i brösten. Och de bara växer och jag har redan en härlig 80 E- jag kommer spränga Dolly P:s rekordinlägg med hästlängder

Sen är jag såååå himla känslig. Fick brev av min bästa vän idag (hon bor i en annan stad) och började störtgråta. Bara för att hon skriver så fint. Och för att det är så himla läskigt också att vara gravid och jag har ingen att prata med förutom er kära sötisar för jag törs inget berätta än då jag bara är i 6e veckan...

Men vi ska ha en bebis, det är faktiskt helt underbart . Och den 27e oktober är det dags för första besöket på mama mia. Det här är underbart!

• sweetstreet

Hejsan Tjejer!

Var ett tag sedan jag hade tid att skriva här, men nu har jag lyckats läsa ikapp... Lika kul varje gång!! :)

Blondbrud,
    om du slutade med pillren i augusti så kan det vara så att din ägglssning inte kommit igång än. Blödningen förra månaden var väl den första efter att du lagt pillren på hyllan? Och vad jag förstår så är den första blödningen efter att man slutat med piller inte vanlig mens utan samma typ av blödning man har när man äter piller. Men är du orolig kan du ju ta ett grav-test också. För säkerhetsskull. Men det är som sagt rätt vanligt att det kan ta 1-3 månader innan ÄL och riktig mens startar efter att man slutat med piller.

Pirr,
    Vad trist!!!!!
    Själv väntar jag på min mens som ska komma nästa vecka. Har ömmande bröst, men det tror jag helt klart är PMS-känningar. Tyvärr. Fast jag är inte superbesviken denna månad eftersom vi ju inte riktigt varit lika "duktiga" och fokuserade kring ÄL. Så mensen är i stort sett väntad.

Hörrni tjejer!
    Jag blir sååååå aaaaaaavis på er som ska träffas!!!!! Jag hade JÄTTEGÄRNA velat vara med, men jag bor inte ens i Sverige så det blir lite väl långt att åka till Stureplan för ett glas vin. :( :( :( :( Hur tevligt det än låter...

CicciL,
    Haha!!! :D
    Trodde röklukt dolde det mesta i luktväg, men kanske inte smygisar efter kåldolmar?? ;)
    Hehe! Men vem vet, kanske är detta ändå ett helt nytt gravsymptom???

FruL,
    Inte vara deppig!!!!
    Jag vet - lättare sagt än gjort. Men ändå. Försöker mest bara vara lite positiv, vilket är det enda "+" som jag just nu tror jag kan åstadkomma.

• sweetstreet

Emmylou!!

GRATTIS!!!!!!!!!!!
    Det ÄR verkligen helt fantastiskt!!!!!!

Blev glad hela jag av ditt inlägg så gråt inte så mycket. :)

• nu är jag fruL

emmylou:
    KUL!!!
    Jag är både super glad för din skull men samtidigt lite avundsjuk. Ta det inte på fel sätt. Jag vill bara också så himla gärna vara gravid. Men det blir vel en dag.

Det är verkligen jätte kul att du hänger kvar i tråden och delar med dig av hur det känns efter plusset

Jag antecknar flitigt att boobsen fortsätter att växa (WOW ) och att man blir lite gråtmild
    himla kul att läsa...

Jag kan säga att jag ser fram emot att mina bröst ska växa för jag har aldrig haft stora så det ska bli kul att känna på den grejen.

Det är ett problem det där med när man ska berätta för omgivningen. Samtidigt som man så super gärna vill berätta så vill man ju kanske inte att alla ska veta för tidigt. Om det gåt illa så vill man ju inte att alla ska ställa jobbiga frågot. Men samtidigt så vill man ju ha stöd om det skiter sig... Hm svårt

Men du får gärna ventilera med oss

Hoppas att flera av oss plussar snart så att vi kan jämföra symptom , bröst och gråt historier

• sweetstreet

FruL!

Har du funderat på att det kanske inte alls handlar om dig utan om din mans små "simmare"?????

Jag kom bara på att i de fall där jag vet par som haft lite svårare att bli med barn så ahr det i samtliga fall varit killen som inte haft så aktiva spermier.

Hm!
    Själv har jag förselagit min man att vi kasnke skulle kolla hans någon sen kväll på jobbet (de har mikroskop där) men det ville han inte alls. "tänk om någon kommer in och vad säger man då??!"

• ljuvlig

Heeej allihopa!

Jag fattar ingenting nu. Bestämde mig ju för att strunta i ÄL-stickorna och försöka ha 5+1 mer spontant men ofta. Och det har ju i och för sig funkat. Och så gav jag ju upp lite pga av att jag aldrig fick min ÄL. Men så i helgen har jag haft jätteont i äggstockarna, och så jag tog den sista stickan "bara för skojs skull" och då visade det sig att jag hade ÄL! 22 dagar efter mens! Så nu får vi se igen
    Gången innan dess hade jag ÄL 14 dagar efter mens, blir inte klok på detta...

Det som är bra med de där apdyra stickorna är att man har mer koll på när ÄL är och att man överhuvudtaget har ÄL. Det jag tycker är neg. är att de är starkt beroendeframkallande och kanske sätter press istället för att fungera som ett hjälpmedel...

Hi, hi men känslan när böjen kommer är så mysig så jag kanske köper ett paket till om det inte tar sig denna gång

*stoor kram* från ÄL-freaket

• nu är jag fruL

sweetstreet: nja det kan ju vara så men förmodligen så är det med största sannorlikhet mig det är "fel" på. Jag har ju kollat hos gyn pga av värk i äggisarna och det kan vara så att jag kommer ha mycket svårt att bli gravid (varför fortsätter jag då hoppas så dant )

ljuvlig: jag tycker också att det är en underbar känsla när böjen komemr. Kan du då tänka dig känslan när plusset kommer!!!! WOW vilken grej.

• sweetstreet

FruL,

Om de redan konstaterat att du kan ha svårt att bli gravid, kan ni då inte få någon mer undesökning och kanske råd om hur man kan underlätta en graviditet?

Hur länge har ni försökt?
    Och då menar jag "på rikigt" med att försöka pricka in ÄL och så??

• nu är jag fruL

Nja det är inte HELT säkerställt än. För att veta så måste man göra en titthåls operation men det gör man inte förräns man försökt och misslyckats bli gravida läääänge och det har enligt måtten inte vi. Så egentligen ska man vel fortsätta hoppas...men...

• FruSofia

blondbrud
    Jag fick min första äl på dag 35 när jag slutade med min p-ring! Så det kan strula lite de första månaderna, tyvärr.

Svar på tråden gravid? när märker man av det?