• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • FruSofia

Jaha, då är man inne på försök nummer 2! Fick den berömda böjjen igår och nu ikväll har jag haft sån äl-värk att jag nästan fått sitta dubbelvikt i soffan. Kan man somna nu och vakna om sisådär 2 veckor när det är dags för test

• Snart så....

Eländiga morgon,

Nu börjar jag bli riktigt orolig, kunde inte ens ha mjukisbyxor på mig igårkväll och idag har jag riktigt lösa jeans. Har så ont i äggstockarna! Fattar ingenting, kan det vara ÄL som kommer nu fast böjjen var i lördags. Eller är det första tecken på gravid? Sen får jag springa på toa 1/timme och det är verkligen inte jag...

• nu är jag fruL

snart så:!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! hallå det där verkar mysko
    jag tror bestämt att du har ett litet plus att vänta
    Inte alls normalt om du har så ont och dessutom precis har haft ÄL!!!!
    KUL!!! hoppas!

fru Sofia: kämpa på välkommen till klubben för oss som försökt flera gånger

usch vad jobbigt att ha så ont att man inte kan gå. Lider med dig eller rättare sagt er.

Själv har jag bara tydliga pms och mens symptom, så... nej det tog inte den här gången heller. FAAAAAAAN jag bryter snart ihop!!!! Varför kan det bara inte fungera????

• Jessie76

Sållar mig till dig FruL - jag har oxå menskänningar idag, som på ett klockslag Den kommer förmodligen i em.
    Konstigt egentligen så som man mått
    Kan ju faktist vara att man haft nått virus sen sjukdomen i helgen/slutet av förra veckan som inte ville gå bort - illamåendet alltså.
    Däremot känner jag mig lika äcklad av kaffe fortfarande - very strange

• Jessie76

Snart så.... Nu låter det nära Håller hååårt i tummarna för er

Grattis Emmylou förresten!! Gud vad kul

Hur går det för Snart lilla frun då?

• Bröllopstokiig

Snart så.... Det låter ju verkligen som om att du är gravid gumman! Härligt!

Själv har jag lite känningar i boobsen, men det kan lika gärna vara inbillning. Sen har jag jäkligt ont i svanken, men det har kanske att göra med kick-offen för en vecka sedan då vi var på Vaxholmskastellet och lekte fångarna på fortet.

Tror inte jag kommer känna ngt förrän tidigast till helgen i så fall, eftersom jag precis haft böjj. Förra gången tog det minst en vecka innan jag märkte ngt.
    Fick reda på att jag var gravid förra månaden, men pga en infektion (förkylning) jag drog på mig precis när ägget skulle fästa, fick jag tidigt missfall i vecka 4+4. Trodde inte sånt hade betydelse, men så var det visst, nu gäller det att hålla sig frisk.

• A.M.

CicciL:
    Tidigt missfall - vad tråkigt! Visste inte heller att en förkylning kunde påverka så. Men då vet du ju att du KAN bli gravid i a f om det är en tröst. Kram!

FruL:
    JAg minns inte vad du skrev att läkaren misstänkte. Men jag läste en liten miniartikel häromdagen om någon som hade endomitros (heter/stavas det så) och efter att ha fått ägggledarna sköljda så blev de gravida på två månader ... Hoppas så att allt ska gå vägen för dig och alla här inne!

• Snart-lilla-frun!

Jessie76- Jotack, idag fick jag tag på barnmorska... Hon började genast babbla om att boka tid för nån form av första info och om inskrivningsdatum osv osv.... Å där satt jag och bara njöööööööt samtidigt som jag tänkte att jamen ska vi inte göra ett "riktigt" gravtest först...? Hon trodde inte att jag behövde tveka på testet nä ett plus är ett plus oavsett om det är svagt...
    Kan inte fatta det riktigt ändå, jag är väldigt trögfattad...
    Assså, jag tycker ändå att det är konstigt att du inte vill ha kaffe inför mens!(det brukar ju vara klockrent gravtecken!) Brukar du ha så? Har du gjort gravtest?

• _koko_

CicciL - OJ, kommer ihåg alla dina symptom då, då var de ju alltså riktiga!!! Fyy vad tråkigt!!! :(

Är jätteavis på alla er som har äl eller väntar på (icke-)mensen just nu... Vill också!!! Känns som en evighet till nästa onsdag när jag ska till gyn, och det är ju inte alls säkert att jag blir klokare efter det heller...

Pust och stön, tycker lite synd om mig idag...
    Ska rycka upp mig till på lördag iaf, tror jag hittar till stureplan. ;)

• Liten med Mindre

:)

Farligt att vara bortrest - det blir så jättemycket att läsa ikapp. Tur att resan var dagarna efter ÄL i allafall. Tror jag...

Jessie - jag har mått småilla en längre tid och varit riktigt uppblåst imagen (inga kåldolmar här inte). Kanske något som går? Mjölkchoklad har jag inte längtat efter på över en månad. Trots mens och allt. Mysko... Får väl se nästa vecka när det är dags för mens. Börjar redan få ont i brösten.

(Ja, jag vill gärna tolka illamående, anti-chokladkänslor och ont i brösten som begynnande bebis. Tror tyvärr inte att det är så.)

Angående lördag så ska vi ut och dyka, så jag hinner inte till Stureplan. Fast om maken är mer förkyld, och jag känner mig mer gravid så kanske det inte blir något. Kollar imorgon.

Det känns lite så där att dyka - tänk om vi trots allt lyckats denna gång och det finns något där inne. Då är det ju inte bra att dyka. Men det kanske är som vin - det kvittar när det är så nytt att det inte går att testa. Någon som vet??

Svar på tråden gravid? när märker man av det?