• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Bröllopstokiig

nu är jag fruL: JA vad kul att du hänger med på lördag. Här ska det drickas vin!!

Pirr! Jä-la fu-ing skit mens då! VA? Den kan ju inte bara dyka upp så, nu blir jag arg. Nästa gång då jäklar så ska det funka för dig!

Själv hade jag böjj i söndags, känner inget förrutom lite varm känsla i magen och sen är jag fisig. Släppte en smygare nyss när jag rökte med kollegorna. ÅÅÅ vad jobbigt, det luktade inte kanelbulle! Letade febrillt efter tändare för att kunna få bort det värsta, men icke att den ville visa sig när jag så väl behövde den... backade ett par steg, men den sura skiten hängde kvar i luften. Pinsammt!
    Nu får man väl gå under namnet fisCicci på jobbet.

Är det ett symptom att vara pruttig i magen? Klar det inte är, nu kom jag på att jag åt koldolmar till lunch. ha ha så klart att jag inte skulle hitta ett minsta lilla tecken!

• blondbrud

Hej!
    Läste lite på er sida och ni verkar ha det kul här. Jag är i samma sits som er och försöker bli gravid. Slutade med p-piller i augusti. Förra månaden hade jag bara mens i 2 dagar. Nu håller jag på med ägglossningsstickor. Men det verkar som om jag inte har någon ägglossning, är på dag 26 idag. Tycker ni att jag ska fortsätta att testa med stickorna eller tror ni att jag inte har någon denna månad? Är det någon som har haft jätte sen ägglossning?
    Lycka till alla!!

• Frejis

Pirr! - vad tråkigt! Jag kommer nog att ansluta till de mestruerande kvinnornas skara nästa vecka.

Blev nöjd när jag såg att fruL fick fram ytterligare ett graviditetssymptom som stämmer bra på mig. Bröstvårtorna är fortfarande ömma och rejält förstorade, men jag har bestämt mig för att börja vänta på min mens. Så... från och med nu tolkar jag alla symptom som PMS. För att slippa bli besviken :)

CicciL - äter man koldolmar så är man nog garanterat gasläckage ;) bönor är ett annat säkert tips ;)

• Bröllopstokiig

blondbrud

Det låter inte som om det där är normal, jag skulle tagit ett gravtest!!! Om du hade mens endast 2 dagar kan det vara en nid-blödning som du hade, alltså att det blöder lite när ägget fäster!
    26 dagar stämmer inte, det lovar jag!
    Lycka till och hoppas du redan är gravid. Känner du inget annat?

• blondbrud

Cicci

Jag tog gravtest efter mensen men det visade negativt, trodde nämligen med det och var glad för en liten stund. Det kan kanske vara så att min kropp inte kommit igång riktigt efter pillrena. Ska ta ett gravtest senare kanske, så slipper man gå o tänka på det. Man tånker så mycket nu när man så gärna vill bli gravid..

• nu är jag fruL

hejsan alla:
    cicci: ja vi är enormt duktiga i dn här tråden att hitta nya symptom hade gaser varit ett av dom så hade jag varit super gravid ha ha ha

frejs: men kanske du är gravid då?!!!! vad har du mer för symptom?

själv har jag bara en hel radda mens och pms symptom inser jag nu...

Jag VILL INTE ha mens!!!!
    jag vill vara gravid NU!!!!

• Frejis

blondbrud - svårt att veta vad det kan vara, men du kan ju ta ett gravtest ifall du är gravid. Det låter ju så :)

FruL: efter ett hårt träningspass har symptomen i magen minskat och ersatts med träningsvärk, men ömma bröstvårtor mm har jag fortfarande. Vi får se, men jag vill inte längre hoppas för mycket. Försöker besinna mig ;)

När har du bim? Man kan egentligen aldrig veta vad det är för symptom man har förrän det är bevisat.

• nu är jag fruL

freijs: Jag vet inte riktigt när jag har bim. Min cykel verkar vara antingen 26 eller 28 dagar ... Så min BIM är antingen på söndag eller på tisdag beroende på hur den här månadens cykel är. Hmmm
    Men jag har så tydliga mens symptom så det är nog garanterat mens på g

usch jag fattar inte hur man ska göra för att bli gravid, vi gjorde ju ALLT!
    kanske vi inte kan!

Svar på tråden gravid? när märker man av det?