• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • Johanna N

Sweetstreet: Bra fråga, jag älskar också sushi, undrar verkligen hur japanerna gör...
    Sen är det väl som du säger, man ska nog inte bli paranoid. Har en fråga dock; älskar gorgonzolasås till pasta. Kan man äta det. Såsen har ju kokat, så eventuella bakterier borde ju ha försvunnit. Hm, känns som en hel vetenskap.

• Liten med Mindre

Angående sushi: En kompis fick rådet av barnmorskan, att har hon inte blivit sjuk av sushin på favo-stället hittills, så går det bra att äta därifrån även som gravid.

Jag tror att all fisk som som man gör sushi på har varit fryst.

För egen del tycker jag inte sushi är livsnödvändigt, så det kvittar.

• Snart så....

Äter inte sushi så det kommer inte bli något problem, värre är det med mozarella, fetaost...

Tips! det finns även sk gravidsushi! Då har de plockat bort vissa delar och lagt till andra.

• Jessie76

Syndafloden har kommit till Norrland. Så jag behöver inte testa mig. Däremot om jag kommer må så här dåligt som jag mår just nu(och typ 1 och en halv vecka tillbax) nästa gång jag ska ha mens måste jag söka hjälp. Helt sjukt Och ont i brösten i över en vecka oxå jobbig med dom här j-a juvrena

• Jessie76

Och jag mår fortfarande illa och är äcklad av allt... Konstigt...

Snart lilla frun: Jag fick samma respons på BVC - att dom tyckte inte dom behövde testa, men jag tvingade dom Man tror inte att det är sant

En positiv grej med mensen är ju att så fort den är slut är det jääääääääättelååångt kvar till nästa gång, dvs mer övningar

• Bröllopstokiig

Är du säker på att det är mens och inte nidis som du har fått då Jessie?

• Snart så....

Ska på kundbesök ute hos kund hela dagen imorgon, hur i hela friden gör man om man måste springa på toa hela tiden? hmmm

• nu är jag fruL

just det jessie!!! är du säker på det?
    jag tror att det kan vara så

vill också

• Snart så....

Jessie: har du tagit något gravtest?

• start september

Hej alla stockholmare, jag är borta i helgen så jag kan inte komma. Ha så kul!

Hur tänker ni andra kring kaffe? Jag dricker lugnt fyra-fem koppar om dagen, visserligen med mycket mjölk men ändå. Har försökt att dra ner sista veckan, men det är svårt när man jobbar mycket och har mycket möten.

Vet vi att mycket kaffe minskar chansen att bli gravid?

Testar jag positivt hoppas jag nästan kaffet smakar illa så att jag blir lite motiverad att sluta.

Hur ska man tänka?

BIM är 16/10, även om det är första månaden är det svårt att låta bli att hoppas.

Det är tråden är det bästa sällskapet i alla fall!!

Svar på tråden gravid? när märker man av det?