• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • Snart så....

Vi är 4 tappra som träffas på lördag med andra ord. Vilken tid sa vi? 14,45?

Skojj det ska bli :D :D

• A.M.

Vad ska ni ha för kännetecken då där vid Svampen? Ska ni ha era brudklänningar på er kanske? Det är faktiskt en bröllopssajt det här! (Avis föör att jag varken kan vara med eller är gift än ... )

• Snart så....

Neeeej inga bröllopsklänningar, vi planerar ju bröllop sommaren 2008 :D

Men hur ska vi känna igen varandra? Det är ju ganska många som har svampen som mötesplats...

• Lapinette

BrudSommar2006 - trist att du mår så dåligt. Hade en jobbarkompis som mådde botten under hela sin graviditet. Hon grät, spydde och ville absolut inte umgås eller träffa människor. Tänk om man blir sån?

Hur gör ni med semester? Skulle ni våga boka in en vintersemester långt, långt bort? Tänk om man blir gravid och kommer att må så där pyton?

Sist men inte minst - jag är en SATS-idiot. Har tränat där i massor av år och går numera (sen mannen flyttat till Sthlm) bara 3 ggr i veckan. Kommer absolut fortsätta träna även när/om jag blir gravid. De säger att man ska kunna fortsätta som vanligt men bara ta hänsyn till att man inte orkar lika mycket. Sen blir det promenader och annat om man blir aldeles för tung. Tjejer vi ska springa ett jädrans maraton (föda barn!) och då behövs det kondis!

• BrudSommar2006

Mindre - jag kan fortfarande äta saker jag tycker är riktigt gott så provningen tänker jag absolut ta mig till! Men ingefära, det låter himla hemskt, det vet jag inte riktigt om jag lyckas få i mig. Tänkte prova sådana där åksjukearmband, fast jag kan inte riktigt förstå hur det skulle hjälpa men det står så på förpackningen i alla fall. Bergis en säljbluff... Det har ju startats en gravidillamående-tråd här på BT men det finns inga konkreta råd där som man inte redan tänkt på men det är väl för att det inte finns några.

Vad kul det ska bli att höra om alla som plussar de närmsta veckorna med tanke på hur många som precis verkar ha haft ÄL!

• Lapinette

Och förresten ...jag läser era galna inlägg här inne...men skriver inte lika ofta längre fast ibland kan jag inte låta bli.

• Lapinette

Inget ÄL här ... men ska imorgon börja med testet igen (har ju 4 stickor kvar sen förra månaden). Det borde bli böj på söndag. Annars så undrar jag varför vi här inne på tråden inte blir gravida så mycket som vi anstränger oss!!!

• BrudSommar2006

Lapinette - nej, nej, sådär illa kommer det inte att bli för oss! I vecka tolv kommer vi att vara pigga som mörtar och kunna träffas på stan, fika och planera vår mammaledigheter!

Svårt att veta hur man ska göra med semetern men bara man lyckas klara resan så kan man väl jäsa med en bok i badkaret om det skulle knipa så att man inte kan ge sig ut i backarna? Vi funderar på att åka en helg till Tällberg i januari, nog måste man få ligga i bubbelbadkar på rummet även om man inte får nyttja den allmänna jaccuzzin? Räknar kallt med att jag ska må prima då!

• Liten med Mindre

Brudsommar - ingefära finns ibland som kapslar också. Fast det kanske är på hälsokosten.

Både jag och maken gillar avkoket - i alla fall vid förkylning. Men om ingefära är bra mot illamående borde den ju funka då med. Se bara till att krydda med citron och honung om du prövar.

(Häll kokande vatten över skivad färsk ingefära och låt stå en stund med lock. Sila av, pressa i färsk citron och honung efter smak.)

Svar på tråden gravid? när märker man av det?