• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • Frejis

Eftersom jag ständigt misslyckas med att bli gravid har jag inte kommit så långt i tanken att man ens kan bli mamma ;) det får bli mitt nästa trauma ;)
    Men du har så rätt, fruL :)

• Meddelande borttaget
  • nu är jag fruL

jessie: jag ska höja mitt glas och skåla mot norr och lappmarken där du sitter i din k**åta och avlar små renskötare... eller är det så att du är k**åt* och försöker avla med en ren

näe nu får jag sluta....

och nenne ska vi också skicka en liten skål och hoppas att hennes make hittar in under klänningslagren på natten

frejs: jag har också lite svårt med att inse att graviditetetn kommer sluta med ett barn och att det innebär att man blir MAMMA!!! fatta en MAMMA vet nu hur ansvarsfullt det är!!!
    och är det inte ordentliga VUXNA människor som blir mammor... men hur kan så jag...???
    elelr är det därför jag inte blir gravid för att jag inte skulle vara så ansvarsfull och mogen.?

skumt häftig men lite läskigt

• Lapinette

nu är jag fruL - så ni ska på safari? Har ni bokat och vart? (OT-varning)

CicciL - Val Thoréns är härligt och otroligt stort! Har varit på semester där 2 ggr och sedan åkt upp några helger när jag pluggade i Annecy. Själva byn i sig är inte så vacker men så är det tyvärr rätt ofta i Frankrike. När jag bodde nere i Cannes så åkte vi upp på helgerna och åkta skidor. Helt suveränt att ha havet och bergen så nära.

Sorry, tjejer är inte alls inne på barnalstrande just nu. Har börjat med ÄL-stickorna imorse men tror inte på utslag förrän på söndag. Funderar på att göra som mamma sa åt mig - boka tid hos läkaren om inget händer de närmaste månaderna. Kan ju aldrig vara fel att checka läget.

• nu är jag fruL

lapinett: nej vi ska boka i helgen hoppas jag. Vi skulle ju ha åkt till maldiverna nu i november. Men efter diskussion kom vi fram till att eftersom vi vill åka på sfarai nån gång så är det lika bra att ta det nu innan barn.

Vi vill åka till tanzania på safari. Kenya har vi fått för oss är mer exploaterat och mer "massturism" . Vi tror att det blir serengeti och nagornokratern i kombination. Sedan efter det blir det flyg till seychellerna för sol och bad. Det hade så klart varit enklare att åka till zanzibar m,en där har vi varit. Det var super men det är kul att se något nutt.
    Vi har ännu inte bestämt om man ska boka allt själva elelr om det är bra att boka genom någon agent. har du några tips?

sorry inget med graviditet att göra förutom att jag hoppas att jag ÄR gravid då vi åker

• Liten med Mindre

Oj vad ni skriver. Knappt jag vågar går från jobbet. Fast klart - gör jag inte det blir det inga barn gjorda. :)

Inte för att det händer så mycket hemma efter två spinningpass...riktigt jobbigt igår.

• Liten med Mindre

FruL - jag vet inte om jag skulle vilja vara gravid när jag åkte på safari i Afrika. Där är väl sannolikheten väldigt stor att du bör äta malariamedicin?

Fast det där har nog vaccinationsmottagningen koll på vad som fungerar och inte.

• Frejis

FruL - den värk som jag känner av i magen är nog mensvärk... det känns bara aj aj aj...
    Mm, man kan ju fråga sig om det finns ett samband mellan förmågan att bli gravid och att vara en vuxen och ansvarsfull kvinna (kvinna? det kan inte vara sagt om mig ;) I mitt fall är det nog lite ärftligt eftersom min mor kände likadant. Och blev med mig :) av en slump, fyra år efter bröllopet. Och då var hon 32, men på 70-talet var det ju myyycket ;):)

Lapinette - vi gick till läkaren efter att ha försökt bli med barn i 12-18 månader (beror på hur man räknar) och det konstaterades att vi är helt friska. Det finns alltså ingen förklaring varför vi inte blir med barn och jag känner faktiskt inte för att gå vidare i frågan. Har ätit Pergotime den här månaden, men det tycks inte ha blivit någonting.
    Kommer att kasta ÄL-stickorna i väggen, usch!

• Liten med Mindre

Hmm...hudterapeuten jag träffade hade jobbat som barnmorska. Hon sa att så fort vi slutar stressa så mycket så blir vi säkert med barn. (Stressar lätt upp mig av någon anledning, maken är likadan fast han inte medger det.)

Vet inte hur jag ska kunna lugna ner tempot och hinna med det jag vill?

• nu är jag fruL

mindre: japp malaria medicin måste man äta i afrika. Jag har kollat upp det och det innebär ingen fara att äta den medicinen under en graviditet. Visst man har inte samma skydd när man är gravid och får man mamaria så blir allt nog värre.
    MEN det viktigaste skyddet mot malaria är ändå att ha kläder på sig och att använda myggmedel. Jag oroar mig inte så mycket för det. Man får vara nogrann och ha ett extra myggnät.

Alla andra sprutor man behöver för afrika och några extra därtill har jag redan så det är bara malariatabletter som kommer till. Visst det är alltid en risk, men jag kan även bli överkörd hemma i stockholm...

Svar på tråden gravid? när märker man av det?