• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • Snart så....

Hahaha...blev du bakis då? :D

• Snart så....

Om jag inte minns fel så ska vi nog vara en till som ska ha BIM i helgen? Moppy?

• mugglesfan

12-48h läste jag (var det på paketet tro?) efter helböjen släpper ägget. Det var nästan så att jag tänkte testa även igår för att se om det var full böj då med. Iom att det är ett spann på 12-48h tills ägget släpper borde man väl kunna få utslag flera dagar i rad?
    Jag funderar på att köra olika strategier varje ÄL. Denna gången humpade vi både lör och sön kväll, dock blev det inget i fredags. Nästa gång vet jag ju mer exakt när det är ÄL, så då kanske det blir dagen före också. Man vet ju inte hur långsamma just våra ägg och simmare är - därför bäst att prova olika strategi/ÄL?

• mugglesfan

ps. hörs det att jag är tekniker eller? fniss...

• mugglesfan

ps2. jag vill också ha symptom... ds

• Snart så....

Mugglesfan: testade flera dagar efter böjjen och fick inget mer utslag. Vi helgarderade oss, dagen innan(mest tur :D) och böjjdagen samt 2 dagar efter det. Olika ställningar inkl doggy-style som flera rekomenderade *s*

• brud070707

Jag har ett problem här...hoppas på att ni kan komma med några vettiga kommentar.

Min mens borde ha kommit för 1 vecka sedan och jag börjar bli lite orolig nu. I förra veckan hade jag haft ont i brösten, speciellt runt bröstvårtorna. I flera dagar nu, har jag känt en mullrande smärta i nedre delen av magen, och sporadiska smärtor i äggstockarna. Börjar verkligen undra om jag är gravid.
    Fast samtidigt så tänker jag att det är nästan omöjligt. Vi har kört med oskyddat sex i nästan 2 år nu och tillämpar "avbrutet samlag"-metoden. Det har gått bra, fram till nu i alla fall

Vi har inte tänkt att bli gravida nu, eftersom vi ska gifta oss nästa sommar och efter det tänkte vi ska försöka göra barn. Och på grund av allt detta så vet jag inte hur jag ska reagera. Funderar på att testa mig, men är lite rädd för svaret.

Vad tror ni, kan jag ha blivit gravid, trots att samlagen har aldrig varit fullbordade?

• Snart så....

brud070707: testa dig! Ibland kan det "läcka" ut lite fast det inte var meningen. Har du koll på om det var ungefär runt ÄL ni hade sex? dvs ca 2 veckor efter förra mensen?

• Bröllopstokiig

Klart du kan ha blivit gravid. Du har ju verkligen symptom. Gå och köp ett test så du får bekräftat, annars kan du ju undra hur länge som helst!

• Ismön

Att avbryta samlaget är knappast en bra metod. Det finns en STOR risk att du är gravid.
    Om du inte är gravid så kanske du ska
    börja tänka på att börja använda skydd av något slag.

Ett tecken på graviditet är om vårtgårdarna ändrar färg och blir mörkare.

Du bör testa dig så att du inte gör något dumt om du är gravid. Det kanske är bäst om du går till en barnmorska för att se om du är gravid eftersom de kan se hur långt gången du är om du är gravid.

Svar på tråden gravid? när märker man av det?