• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • Liten med Mindre

Hihi...snart känner vi oss pms:iga hela högen. :D

Visste att menscykeln kan inrätta sig efter andra kvinnors cykel om man bor ihop, men om man chattar ihop...???

• Moppy

Mindre: HA, HA ja kanske cyberspace har inverkan på våra cyklar. Fattas bara!! :)

• skorpan_

Hallå allihopa i barnfabriken! :)

Äl närmar sig med stormsteg, så nu hoppas jag att det tar..

Mannen pratade om att det är bäst att få till det på morgonen, är det nån mer som hört det?

Håller tummarna för er som väntar på ett stort + ! :)

• Liten med Mindre

Ett stort plus känns långt borta. När jag gjorde mitt lite för tidiga test i lördags så visade det "-" blixtsnabbt, och kontrollrutan var "färdig". Trodde det skulle ta några minuter (2 stod det på paketet).

Gjorde jag fel kanske? Hur lång tid tog det för er andra innan ni fick era resultat? (Köpte clearblue vanliga test.)

• Bröllopstokiig

Du jag testade idag och innan ens kontrollrutan hade visat att den funkade så var det ett FETT minus! men jag har haft lite känningar i magen o lite annat, så jag bara testade på skoj 6-7 dagar för tidigt, så det kanske inte var så konstigt att det visade minus.
    Tror du gjorde rätt.

• Moppy

jag har tagit ett sånt test 1 ggr (då jag inte var gravid) och då tog det faktiskt ett par minuter innan minuset kom. Så du kanske ska ta ett till för att vara säker? ;)

• Moppy

hur långt innan BIM kan man testa egentligen?

• Bröllopstokiig

med cb kan man nog testa 3 dagar innan BIM, men de rekommenderar att man inte testar förrän en veckan efter BIM (men så länge kan man nog inte hålla sig om inte mensen har kommit).

• Jessie76

Ja så var det för mig oxå. Visar oftast på en gång, men säkrast att kolla efter 2 min. Inte är det fel på testet för att svaret kom snabbt...

Sen är det lätt att säga men oroa er inte för förlossningen, det finns ingenting att oroa sig för - jag var med när min lillasyster föddes och blev oerhört skrämd av detta för mamma var lite äldre (38) och gick sönder på ett konstigt och ytterst ovanligt sätt, så hon blödde som tusan. Det fick komma in en massa läkare och sy i blindo typ, dom klarade av det och inga men av det, förutom min LIVrädsla att skaffa barn (jag var 13 år då).
    När jag vart med barn var jag rädd, och såg filmer och allt möjligt för att "förstå" hur allt går till. Det jag var mest rädd för, och har förstått att de flesta är mest rädd för, är att spricka. Det tänker man inte på alls och det känns inte när man gör det heller.
    Smärtan när man föder barn (eller vad det kallas... ) sitter inte överhuvudtaget mellan benen utan i magen och ryggen. Så glöm det

Sen har jag ett tips, och det är - när man åker in för förlossning, be barnmorskorna säga till när det kan vara dax att ta bedövningen... Jag ska försöka förklara - om man t ex känner att man vill ha exemelvis Epiduralbedövning och säger till om det just då, kan det vara för sent.
    Alltså när ni kommer in med lite värkar och ev vattenavgång - be dom säga när det är dax....

Oj vad svamligt - men hoppas ni förstår

• sockerbiten

Jag tror inte att kontrollfönstret betyder att det är testet är färdigt, bara att man använt rätt mängd vätska. Man ska nog ändå vänta minst två minuter, eller längre om kontrollstrecket inte syns.

Svar på tråden gravid? när märker man av det?