Ja så var det för mig oxå. Visar oftast på en gång, men säkrast att kolla efter 2 min. Inte är det fel på testet för att svaret kom snabbt...
Sen är det lätt att säga men oroa er inte för förlossningen, det finns ingenting att oroa sig för - jag var med när min lillasyster föddes och blev oerhört skrämd av detta för mamma var lite äldre (38) och gick sönder på ett konstigt och ytterst ovanligt sätt, så hon blödde som tusan. Det fick komma in en massa läkare och sy i blindo typ, dom klarade av det och inga men av det, förutom min LIVrädsla att skaffa barn (jag var 13 år då).
När jag vart med barn var jag rädd, och såg filmer och allt möjligt för att "förstå" hur allt går till. Det jag var mest rädd för, och har förstått att de flesta är mest rädd för, är att spricka. Det tänker man inte på alls och det känns inte när man gör det heller.
Smärtan när man föder barn (eller vad det kallas...
) sitter inte överhuvudtaget mellan benen utan i magen och ryggen. Så glöm det
Sen har jag ett tips, och det är - när man åker in för förlossning, be barnmorskorna säga till när det kan vara dax att ta bedövningen... Jag ska försöka förklara - om man t ex känner att man vill ha exemelvis Epiduralbedövning och säger till om det just då, kan det vara för sent.
Alltså när ni kommer in med lite värkar och ev vattenavgång - be dom säga när det är dax....
Oj vad svamligt - men hoppas ni förstår