• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • Liten med Mindre

CicciL

Jo, jag hade rejält ont i körtlarna 1 vecka före mens i augusti. Misstänkte något annat då med, men så var det inte. Senaste två gångerna har det inte gjort så ont. Men alltid en vecka före mens. Kan ju ha att göra med att jag alltid tycks får någon form av blodläckage (typ röda flytningar) under veckan före.

Hur ska jag förresten veta om det är ev nidblödning, ifall jag i alla fall läcker små blodmängder? Det är väl bara att vänta till lördag och ta smällen då. :( Mådde så illa sist. Blä!

• nu är jag fruL

hejsan alla glada i bebis verkstaden
    TACK för i lördags tjejer! det var verkligen trevligt.
    Det ska bli kul att ha barnvagnsklubb med er
    det känns tryggt att ¨veta att man kommer ha de trevligt under mamma ledigheten! Mer sånt, fler träffar med fler folk

Men det blir inget litet midsommarbarn för min del. mensen kom som ett paket på posten på söndagsmorgonen. Alltså säga vad man vill. men man kan fan ställa en klocka efter min menscyket. Så sjukt regelunden!

Jag har inte deppat ihop över mensen eftersom jag var helt övertygad över att det inte tagit den här månaden heller. MEN varför har det inte tagit?????
    Vad gör vi för fel????
    vad är det för fel på oss????
    Vi hade ju sex hela tiden runt ÄL varför tog det inte????

Jävla skit!!!

Men efter morgonens ridtur i soskenet så känns det som att ahhh vad skönt det är att inte vara gravid så att man kan rida!

Man måste försöka se något positivt i eländet. Sen innebär det ju att jag får dricka vin en mnad till HURRA!

Fast jag vill så gärna vara gravid...

tack igen för lördagen tjejer, det var kul!

• Snart-lilla-frun!

Hej tjejer!!
    Ja, jag säger då det, passa för f-n på att dricka sprit innan ni plussar för fy sjutton vad det är svårt att ställa in sig på att inte få dricka på 1 år el nått!! Grr... Hade en Gula änkan som låg och skramlade hemma som min man firade med i helgen, jag ääääääälskar bubbel!
    Hm, nåja, ska väl inte klaga ändå... (men lite, hihi)
    Vad kul att ni var några som sågs i helgen! Jag hade velat varit där och kikat på er med era systempåsar osv Låter som ni hade riktigt trevlit dessutom...
    Har idag fått en inskrivningstid på MVC!! Nu är det allvar... Håller nu på med nån form av vägra-symtom-tävling, har nämligen inga symtom förutom lite spända bröst! Men jag kommer väl att få äta upp de me, snart kommer det väl en slängspya el nått... Har dessutom fått lite ångest för förlossning och sånt... Fick spel bl a på att jag läste om att man kan få se moderkakan när förlossningen är klar! Va f-n jag vill inte se nån j***la slemblobbig blodklump! Tror dom det eller? Vavava! Men det är en annan historia, ska bli skönt att prata av sig på inskrivningen... Ok, kanske blivit lite hetsig i huöret ändå...
    Förresten, förlåt för alla svordommar, jag är en syndig flicka!
    Brud 070707- hur går det? Är testet avklarat? Nyfiiiiiken!
    Nån mer på G med ett litet plus??

• Snart så....

FruL: Åhhh nu blev jag avis, morgonrunda i det fina vädret! tror nog att det är dags att sniffa lite häst nästa helg, nu var det 2 veckor sen sist och börjar få abstinens :D

Tack själv tjejer, det var skitkul i lördags! Vi måste helt klart träffas igen och hoppas att flera kan hänga med :D

• Moppy

Förresten tjejer - brukar ni ha molvärk, lite stickande äggstockar och öm i livmodern EFTER ÄL? Jag känner mig lite konstigt därnere, trots att ÄL borde vara över för några dagar sedan....

Jag har ofta ont under ÄL men inte efter vad jag kommer ihåg... vore kul att jämföra med er.... ;)

• mugglesfan

Förra året (tror jag det var) gick det en tv-serie på SVT som hette 9 månader. Där fick man se en massa förlossningar (bästa preventivmetoden!). Där lärde jag mig också att barnmorskan alltid vill visa upp moderkakan för mamman (det är tydligen viktigt), varför fattar jag inte. JAg vill inte heller se den - usch, den såg jätteäcklig ut. Barnmorskan stod där helt fascinerad och visade på "livets träd" och allt vad det var (och pappan såg skitäcklad ut). Man kan ju få trauma för mindre... Vad är grejen???

• Snart-lilla-frun!

Mugglesfan- vet du, jag tycker det är en jädrans massa romantiserande kring förlossningen i största allmänhet! Att man ska titta på en blodig blobb och förväntas se nått vackert osv osv det är att romantisera! Varför kan man inte bara acceptera att det är drygt, smärtsamt att föda barn, varken mer el mindre. Så är det bara och det måste vara så för en fölossning kan aldrig vara myspysig! Det där programmet 9 månder kunde jag inte se överhuvudtaget! Illamående!! Yack!

• Snart-lilla-frun!

Sen är det klart, alla fungerar ju olika. En del kanske verkligen VILL se 'livets träd' och då kan man väl göra det men att propsa på att det hör till är idiotiskt!

• brud070707

Ja ni...det verkar som om att det inte blir bebis den här gången. Gjorde testet och fick "-". Ska avvakta några dagar till och sedan prova en gång till, i fall att mensen inte kommer igång.
    Det här har jag aldrig varit med om. På ett sätt känns det skönt att inte bli gravid just nu (pga. bröllopet), men samtidigt så är jag lite ledsen för det.

• mugglesfan

Snart-lilla-frun: jag håller med dig. Det som är ännu värre är att det verkar som om det är inne/trend med "naturlig smärtlindring" vilket då innebär att sitta i ett varmt bad, akupunktur och avslappning i största allmänhet. Fick höra av en väninna (som födde förra året) att på vissa sjukhus kan man inte ens få ryggmärgsbedövning el lustgas utan där praktiserar de bara "naturlig smärtlindring". Så enl henne var det noga vilket sjukhus man valde så man inte plötsligt står där och ångrar sig och vill ha ryggmärgsbedövning fast man inte tänkt det från början. Låter helt sjukt tycker jag. Det är ju rätt svårt att veta innan hur ont det kommer att göra.

Svar på tråden gravid? när märker man av det?