• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • Snart så....

Moppy: Jag hade väldigt ont där nere efter ÄL. Böjjen kom på lördagen och redan på söndagen började det men var som värst tis-ons. Har fortfarande molvärk med stickningar....värst på kvällarna...
    Känner INGENTING i brösten

• Moppy

Snart så....: är det inte konstigt att detta kommer efter ÄL? Man tycker ju att det borde göra ont när ägget släpper under ÄL, inte efter...

• Moppy

Bör tilläggas att jag även har lite ont i bröstvårtorna, fast bara lite. Kan vara en effekt av nya BHn också ;)

• sockerbiten

Hade ÄL-böj i lördags (dag 23!) och letar redan febrilt efter gravtecken men känner ingenting... Hoppas att det bara är för tidigt för sånt och att det har funkat den här gången!

• Moppy

sockerbiten: känner du något alls i äggstockarna etc efter ÄL?

• sockerbiten

Moppy: Svårt att veta, jag har problem med magen och har nästan alltid lite ont, så det är svårt att skilja det ena från det andra... Med lite god vilja så kändes det i äggstockarna i söndags, men det kan ju ha varit då ägget lossnade.

• Moppy

jag känner definitivt lite värk, som håll nästan i ljumskarna. dock för tidigt för gravsymptom tyvärr... BUUUU :(

• _koko_

mugglesfan - något som faktiskt skrämmer mig mer än risken att inte få smärtlindring är att få smärtlindring och sen ta i så man spricker från naveln till ryggraden... Tycker mig ha läst (i kvällspressen iofs) att dylika komplikationer ökat pga att det inte gör "tillräckligt" ont så man krystar för mycket...

brud070707 - knäppt att mensen inte kommer! Vet ju att den kan bete sig som den vill och försenas bara av att man går och tänker på det, men ändå...

• mugglesfan

_koko_: jag tror det är överdrivna kvällstidningsskriverier. Barnmorskan brukar ju tala om när man ska krysta och när man ska hålla igen. Själv är jag inte inne på att vid en framtida (eventuell) förlossning att välja ryggmärgsbedövning, utan bara lustgas. Men tänk om man upptäcker att man inte klarar av det? Jag menar bara att det ska vara upp till mamman att välja vad hon vill ha - inte läkare och barnmorskor som har fått en idé om "naturlig smärtlindring" (som jag inte tror så mkt på). Hoppas ni fattar vad jag menar. Ska ngn annan bestämma hur ont det får göra??? Nä nu blev jag lite upprörd här, får lugna ner mig Temperamentet som tittar fram...

Svar på tråden gravid? när märker man av det?