• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • Liten med Mindre

Gasig och fisig - jo, men så har jag ätit både ärtsoppa och chili con carne igår. Försöker kanske eliminera ev symptom, och hitta någon bra orsak att skylla dem på för att inte få upp hoppet.

Uj, det lät negativt det där. Men jag vill ju inte bli både deppig och få mensvärk i helgen.

• Snart så....

hahahha...jag vill oxå vara med i din galenskap-klubb!! KRAM

räknas raping och hicka 3ggr/dag som gravsymp?? :D

Hur många är vi med BIM snart?
    CicciL: 15/10
    Snart så: 16/10
    Snart september: 16/10
    FruSofia 16/10

• Liten med Mindre

BIM (eller snarare BM :( )

Mindre 14/10

• Snart så....

Mindre: 14/10
    CicciL: 15/10
    Snart så: 16/10
    Snart september: 16/10
    FruSofia 16/10

• Frejis

Frejis 10/10

Ingen mens ännu, men har nyligen testat negativt :(

• mugglesfan

Om det blir som jag tror (det vet man ju aldrig) så väljer jag vaginalt och inte snitt. Det verkar som om man läker snabbare då. Dessutom har jag hört/läst att det är högre procent av mammorna som får förlossningsdepression av snitt än vaginalt, det antogs bero på att de inte psykiskt "fattat" att de blivit mammor. Föder man vaginalt så fattar tydligen kroppen det bättre. El så är det också en myt, det verkar finnas många myter runt det här...
    Men måste jag inte snitta (typ akut) så skulle jag nog inte välja det.
    Med amning verkar det finnas ett väldigt tryck från MVC och barnmorskor att alla måste amma, även om man har ont, variga bröstvårtor och det knappt går. JAg har flera bekanta som råkat ut för problem med amning och känt att de inte anses som bra mammor för att de ändå inte ammar. Det är synd att det är så tycker jag. Det borde vara mer nyanserat, alla kan ju inte amma av olika orsaker. Det är väl klart att man helst vill det för det ger ju barnet bättre immunförsvar, men om man inte kan ska man inte anses vara en sämre mamma för det.

• mugglesfan

Jag har inte BIM förrän helgen efter er andra tror jag, tråkigt att vänta...
    Dessutom är det alldeles för stressigt för både mig och min man på jobbet så det kan väl inte bli några bebbar då. Kanske på smekveckorna i nov istället?

• FruSofia

mugglesfan
    Jag håller med dig om det du skriver om amning. KAN man inte amma, så ska man absolut inte anses som en sämre mamma för det. VILL man inte amma av någon anledning så är man väl eg inte en sämre mamma för det heller (fast jag personligen har svårt att förstå om man väljer bort amningen "frivilligt") Min son är född 5 v för tidigt och jag ville verkligen amma, men föder man för tidigt är det svårare. Jag hade inte tillräckligt med mjölk så jag hade inget val än att ge ersättning också. Kämpade på och ammade delvis i 4 månader i alla fall och det kändes bra.

• FruSofia

Jaha, här har ni en som bara var tvungen att testa ett cb dig gravtest som jag fick med posten idag. Ni kan ju alla räkna ut vad för resultat som uppenbarade sig i fönstret Man måste ju vara helt störd som testar så här tidigt, för det är en teknisk omöjlighet att testa positivt 6 dagar efter äl! :-O

• Snart-lilla-frun!

Fru sofia- kan man prenumerera på gravtest?? Känner mig lite dum här... jobbar du som ssk? kan du inte testa dig på jobbet? Jag jobbar också inom vården och jag smög upp på MVC och gjorde mitt test, gratis hehe...
    Dax för lunch!
    Kram!

Svar på tråden gravid? när märker man av det?