• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • Snart så....

De sa ingen tidsram för det är så olika för alla.

• Moppy

CicciL, vill bara tillägga att jag har precis som du ont då och då, dvs det kommer och går. Man blir helt galen av detta och kan inte tänka på annat!!

Hoppas, hoppas!

• Bröllopstokiig

Nu ska jag gå och ringa min MVC och fråga dem en jä-la massa. Jag återkommer med information

• Snart så....

gör det, jag glömde nog att fråga massor för blev lite chockad över att bli hänvisad till SÖS

• Moppy

CicciL - fråga om hur snabbt man kan känna värk! Pls pls ;)

• Snart så....

Barnmorskor kanske säger olika beroende på vem man pratar med?

• Bröllopstokiig

Jag ska fråga - ska bara hitta telefon numret

• Snart så....

CicciL: Har du ringt? *nyfiken*

• Bröllopstokiig

Hej igen!

Nu har jag ringt och jag fick INTE det beskedet jag ville ha.
    Man kan INTE känna molande värk så tidigt i graviditeten enligt barnmorskan! Jag kollade vad det var med äggstockarna och det kunde hon inte svara på!
    Känner fortfarande av mina äggstockar och lite varm känsla, men det är inte lika mycket som igår.
    USCH nu blev jag jätte besviken och om jag mot all förmodan skulle vara gravid så ska jag INTE skriva in mig hos den kärringen!
    Hon har pajjat hela dagen!
    Hon trodde att jag hade ÄL, men jag sa ju till henne 2 ggr att jag testat med stickorna och att jag hade sex 3 dar i rad då... jäkla tanta. Men men... så nu vet jag det, det är antaligen PMS och det har jag aldrig kännt innan mens förut. USCH depp.
    Någon annan som har hört något liknande? Snart så... sa inte de vid MVC att man kunde känna det innan BIM????????

FAN!

• Nattson

Cicci, vänta innan du deppar. En kompis till mig hade också molnande värk. Andra symptom hon hade var spända tuttar plus att hon sa att det kliade på vårtgården och bröstvårtorna. Det blev hon tokig på ha ha

Svar på tråden gravid? när märker man av det?