• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • Jessie76

Jepp, och jag frågade min barnmorska varför jag hade så ont i äggstockarna. Hennes svar då var att när man är gravid så "hänger" bara äggstockarna, dom är ju ur funktion då så den smärta i äggisarna man upplever sig känna sa hon kommer från urinblåsan. Att den inte riktigt tycker om att flytta sig och ge plats åt bejbizen. Nu verkar alla säga olika, så jag vet inte. Men absolut att jag hade ont, och man kände verkligen skillnad på mensvärksont och bejbiz ont tyckte jag för då var det inga fundersamheter (fast då visste jag ju redan att jag var gravid iof....)

• Snart så....

som vi så mkt diskuteras här: Hade du ont innan BIM?

• _koko_

Hej sötisar!

Ja, jag har varit lite frånvarande den här veckan. Min närmaste kollega har blivit allvarligt sjuk :(, så jag jobbar dubbelt just nu...

Är nu hemma efter gynbesöket. Han tittade fram och tillbaka, tryckte och petade, hrmmm...
    Nåväl. Den här månaden såg han något cystliknande på ANDRA sidan, men inget där den hade suttit förra gången... Plus att han såg något som såg ut som en endohärd. Han såg dessutom resterna av ägglossning, wohoo! :)
    Ska tillbaka efter mensen igen (innan nästa äl) för att se om "cystan" försvinner den här månaden också, isf kanske det inte är något konstigt alls.
    Förutom den möjliga endon då, kommer han fram till att det är det kommer jag få göra en titthålsop för att ta bort det.

Så kontentan är väl att jag inte vet så mycket mer än i morse än att jag säkert har haft ägglossning, men man får vara glad för det lilla!! :)

Tjejer, läser allt och herregud vad det händer saker just nu! Man tror att man bara nojar åsså är det värsta seriösa grejjerna... Cicci & Snart så... - jag hoppas fortfarande!!

Nu ska jag stoppa kissen från att äta upp päron-änden(?!!!)... :D

• Snart så....

Koko: Självklart ska du vara glad över ÄL, det låter ändå som det har gått åt rätt håll på nått sätt. Om de "bara" kan fixa endon så borde det vara enklare sen?

vilken underbar kisse du verkar ha? Vad äter han/hon mer? :D

• Liten med Mindre

_koko_

- skönt att han inte hittade något allvarligare nu i alla fall. Och en avklarad ÄL är ju bara positivt. :)

Jag funderar på att förbättra taktiken hemma inför nästa "omgång". Inte bara pang på. Kanske måste satsa på lite stämning även mitt i veckan, typ mousserande och lite spets ;) för att vi ska stressa av.

Stackarn blev ju påhoppad så fort han kom hem under förra ÄL. :D

• _koko_

Snart så... - Hon äter de konstigaste saker - majs och sallad kan hon sno ur soppåsen om hon får chansen och hon är heeeeeeelt galen i dumle (fast det får hon ju inte)!!

Ingen av katterna gillar "normalt" kattgodis utom tonfisk...

Tänk om man ha katterna med sig på jobbet...

• Snart-lilla-frun!

*morr* inte för att detta tillför någonting men faaaasen vilket humör jag har idag då! Känner mig som en labil HÄXA, jag bara vill slå på nån!!! Nu har jag iofs också fått veta att mitt vik som jag trodde jag hade minst ett år till förmodligen är slut redan jan -07. Piss! Ringde till FK för att höra hur föräldrarpenningen grundas och det lät iaf bra, jag kan plugga en termin innan bebben kommer och ändå få ersättning grundad på min nuvarande lön! Enda ljusglimten idag... Ingen annan som vill vara lite PMS-grinig med mej?
    Har hängt med i CissiL och Snart så... kast mellan hopp och förtvivlan, kram på er!

• Snart-lilla-frun!

åhhhhh, nu har jg fått en finne på näsan också!!! Grrrrr!

Svar på tråden gravid? när märker man av det?