• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • Snart så....

Det var ju en helvetes ÄL jag råkade ut för men kan fortfarande vara gravid :D
    För övrigt såg allt tipptopp ut, hade tunn slemhinna osv. Har lite svårt dock att tro att jag är gravid, det är väl bara att avvakta till BIM. Var inte gravid i tisdags när jag var där men hon sa att det var alldeles för tidigt.
    Idag känns det bättre i äggisen.

• Snart så....

På tal om resor i jobb, det finns ingen möjlighet att flytta vissa resor när du har ÄL? :D
    min m2b reser tidvis väldigt mkt och han kan styra om någon dag här och där...

• nu är jag fruL

nej det blir svårt att styra om resorna eftersom jag redan nu har micklat med tillvaron och tiden så att jag bara är här 3 dagar per vecka. det finns inte utrymme att mickla mer... men maken funderar på att komma hit en kväll... stackarn...

• A.M.

Hejhej alla!
    Ni som undrar varför vissa gör vaginala ultraljud väldigt tidigt (Oms och Snart-lilla-frun) ... Håller med om att det är lätt hystteriskt på Familjeliv - där verkar det snarare vara regel än undantag.

JAg var rätt orolig i början av min graviditet - dels hade jag lite lätta blödningar (som visade sig bero på känsliga slemhinnor) och sedan var jag faktiskt inte riktigt säker på att mensen innan jag blev gravid verkligen varit en mens ... jag visste helt enkelt inte hur långt gången jag var - och eftersom jag är så uråldrig så visste jag att jag ville göra antingen NUPP-test (som man gör i v 13-14 ngngång) eller fostervattensprov (som man gör typ i v15-16) och då måste man ju veta tiden ...

Jag gjorde mitt tidiga ultraljud och blev daterad till v9. Dessutom som en bonus sa läkaren att eftersom det såg så bra ut i v9 med ett hjärta som slog fint så hade missfallsrisken sjunkit från tidigare 30% (!) till 3%. JAg frågade då om den skulle sjunka ytterligare efter de magiska 12 veckorna men han sa att den där 12v-säkerheten nuförtiden inte är aktuell om man gör ett ultraljud tidigare och det ser bra ut. Där fick man lära sig något!

Jag blev i alla fall mycket lugnare efter mitt tidiga ultraljud och kände att jag kunde ägna mig åt att "vänta barn" istället för att "vänta missfall"

Lycka till ni alla i barnfabriken! Nu har jag 4 veckor kvar och börjar riktigt längta efter att få ut bebisen så man kan pussa och krama på den!

• Liten med Mindre

Ang Familjeliv så är det ju kul att vi tycker de är hysteriska - för vi är ju inte aaaaalls hysteriska med våra nojor... ;)

Nåväl, inser att det blir en mensig helg. Funderar på att åka till landet och kurera mig från magont, depp och förkylning i mammas och pappas vård. Oavsett hur mycket jag älskar maken så är han inte den bästa på att ordna nyttig och god mat och sånt när man mår dåligt. Det är nog något som bara mammor och pappor kan...

• Bröllopstokiig

Hej,

Nej jag har inte ringt gyn än, för jag har inte ens ont nu. Allt är som bortblåst! Visst fasen är det sjukt.?!?!
    Molande värk sen i söndags, i går eftermiddag var det löjligt i äggledarna, och när jag vaknade i morse kände jag inte ett smack. Så det kändes lite konstigt att nu ta tag i luren och boka tid, komma till gyn och inte ha ont någonstans

Jag inväntar BIM på söndag och se vad som händer. Har ju hört dels här och på familjeliv och av en kolega på jobbet, att det förekommer med molande mensvärk innan BIM med, fast det hör kanske inte till vanligheterna.
    Jag är den som inte sitter och känner efter om jag har symptom, så denna molande värk är verkligen inte inbillning. Det sa jag till min man med, men han är så knäpp och säger att min hjärna kanske framkallar denna molande värk... Skitsnack, jag hade nämligen gärna varit utan den!
    Annars inget mer än pytte pytte lite brunt i sekret väg, men det är väl så det brukar vara innan mens eller är det resterna från ev när ägget fäst
    Ja ja vi får se om det sätter igång och känns mer under dagen, men nu är jag lugn.
    Funderar dock på att ringa gyn och fråga vad det är som har pågått utan att för det beställa tid.
    A.M du kanske vet mer?

• Snart så....

FruL: Han får väl komma till dig när det är ÄL-dags och det inte inträffar på helgen?? :D
    Chefen din får bekosta en dubbelsäng hahahaha

• A.M.

CicciL:
    Om du hade missfall förra månaden (eller var det två månader sedan?) så är det kanske lite snurrigt i äggkläckningsmaskinen efter det? JAg tycker nog att du kan boka en gyn-tid bara för att checka läget! Det har jag gjort flera gånger förut - man betalar ju för sig så man behöver inte ens ha dåligt samvete för det!

Har tidigare tipsat om Helene Hessler på Sophiahemmet, men vill också slå ett slag för gynekologen på MamamMia på Karlavägen - Jan-Åke Erlingsson. Han är SUPER - kunnig och snäll. Har ett visst rationellt, kulspruteaktigt drag som man måste gilla i o f s - men jag o mannen gillar honom skarpt!

Lycka till! Du ska varken ha ont eller vara orolig - det är min paroll!!!

• Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden gravid? när märker man av det?