• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • Snart så....

cicciL: Kan det vara något problem sen missfallet? Kollade du upp dig efter det?

• _koko_

Jessie76 - var glad att du inte vet. :) Om jag inte äter mina värktabletter i tid när jag har mens blir jag ett paket. Och inte ett fint med glansiga snören...

• Snart så....

Koko: Jobbigt, har du regelbunden mens så du vet när den kommer och kan vara förberedd? Annars blir det ju jättejobbigt?

• Bröllopstokiig

Snart lilla frun, nej jag har nog missat ditt inlägg, eftersom jag har varit iväåg hela eftermiddagen i externa möten hos kund. Men hur som helst, jag skiter i allt vad mensvärk och molande värk o ilningar i äggledarna heter just nu o försöker kontakta gyn i morgon för tid, för det är ngt som inte stämmer!
    Tror inte detta har med missfallet att göra, men jag ska kolla upp det snart så... tack för att du sa det - för det har jag inte ens reflekterat över själv

Kram

• Snart så....

cicciL: Hoppas du hinner få en tid innan helgen, det är skönt att få svar på varför man har ont.

• _koko_

Snart så... - Som tur är börjar jag blöda först. Och sen håller värken bara i sig i 2-3 dagar och inte under hela mensen (svårt för dig med dina 4 droppar att relatera till kanske :D).

• Snart så....

Koko: hahhaha...ja det är det :D

Om de gör titthåloperationen kan denna smärta försvinna? Hänger det ihop liksom?

• _koko_

Ja det kan försvinna, men ofta kommer den tillbaka sen när det "växer till" igen. Och ibland blir man inte av med värken alls, men det kan underlätta graviditet, och då är det ju värt det ändå!!

Men just nu vet jag som sagt inte hur det blir, vi får se. :)

• _koko_

Kan förresten tillägga en annan för/nackdel med att jobba hemma - jag åt ett paket keso och ett päron med en massa Höng cremevit till lunch... Just det, en sockerkaksskiva också... Hahahaha...

Till middag blir det dock lite bättre, men knappast nyttigare... Har en rostbiff i ugnen och ska göra potatisgratäng till...

Mindre, visst är det du som tränar så mycket?! Går du på nåt annat än spinning? Jag BEHÖVER en träningskompis nämligen... Inte helt överraskande med tanke på ovan va?!

• Snart-lilla-frun!

CicciL- nä, du missade nog inget inlägg om det var så du menade, jag flexade ut från jobbet och slog av datorn...
    Jag märkte inget innan BIM och jag kände verkligen efter pga att jag visste att jag haft ÄL och att vi hade haft sex precis som man ska runt de dagarna... Inte förräns nu typ v5 börjar brösten bli rejält spända men inget annat. Jag har redan ställt in mig på att jag kommer att straffas haha för att jag går omkring och skryter om att inte ha några symtom som tex illamående...
    Hoppas nu verkligen att du får ett bra svar på vad din molvärk kan vara, oavsett för det är tokjobbigt och gå och INTE veta!!
    Vet ni, har varit in på Familjeliv och kikat runt lite... men där känner man sig som en riktigt obildad nygravid !! Där pratar dom om exakt vilken vecka dom är i fasten dom bara är i (som jag) 4-5-6, pratar vaginala ultraljud osv men jag fattar lixom inte, hur kan dom veta exakt redan och hur kommer det sig att dom gjort VUL redan?? Jag ska ju inte till MVC förrän i mitten av november i samband med inskrivningen?!! Jessie, Oms och ni andra som varit gravida- vet ni?

Svar på tråden gravid? när märker man av det?