• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • Bröllopstokiig

Hej och godmorgon!
    Nu har min mensvärk försvunnit, hade svinont i går kväll, men nu är allt som bortblåst. VA? Hur kan kroppen vara så här, först 3 dagar sen ingenting!?!?!?

Snart så... hur gick det igår? Var du på MVC??? Berätta i så fall, supernyfiken!!!

• Snart så....

Godmorgon tjejer,

Det blev en händelserik kväll för mig.
    Åkte som sagt till MVC för att fråga lite igår efter jobbet och trodde att allt skulle gå bra, TJJIII fick jag!! Fick åka direkt till SÖS gyn akuten
    Det visade sig att det förmodligen var min första "riktiga" dunder ÄL efter piller och när ägget lossnade så bildades som en "krater" i äggstocken. Vätska/blod fyllde äggstocken (smärtan mitten på förra veckan) och nu har kroppen själv tagit upp vätskorna men det kommer ta veckor innan "kratern" är borta (även det onda). För övrigt såg allt jättebra/normalt ut med tunn slemhinna osv :)

• Bröllopstokiig

VA?????? MEN HERREGUD!!!!!!!!!
    Det var ju sannerligen intressant att höra, men stackars dig, hoppas du mår bättre snart. Då är jag glad att det inte var helt samma symptom vi hade gumman!
    När kan ni börja försöka igen då?

• Bröllopstokiig

Förrästen, sa det något om att man kunde känna som jag gör typ, eller som vi trodde båda med mensvärk en veckan innan BIM? Jag ska nog ringa en barnmorska idag, för jag vill veta själv!
    Nu är jag bara besviken att jag inte har några symptom längre, känner nada. Inte någonstans Man blev ju nästan glad av smärtan igår och tidigare i veckan och hoppades att det var ett tecken på graviditet!

• Snart så....

Det var vanligt att man hade ont i livmodern/äggstockarna när man är gravid för ligamenten växer. Så tror att det du kan känna Cicci kan vara "normalt".

Om jag har tur så kan vi ha lyckats iallafall :D

• Snart så....

Är faktiskt jättelättad över att de inte hittade något värre, MVC trodde det kunde vara äggstocksinflamation/cystor/blindtarmen mm

• Bröllopstokiig

TJOHOOOOOO är det sant??!!! Hoppas verkligen det!!!! Jag trodde att det var kört!
    ÅÅÅÅÅÅ hoppas hoppas hoppas att vi är gravid nu då!
    jag har känt pytte lite igen nu Fanv ad sjuk man är, man sitter här och VILL ha ont

• Snart så....

På SÖS sa hon att vissa kommer med ambulans och har svåra blödningar pga av ÄL...

• Snart så....

Japp det är inte helt kört än :D
    Hoppas att vi är gravida!!!!

• Moppy

Snart så... nu blir jag också nyfiken. Sa MVC något om hur snabbt man kan känna att ligamenten växer? Känns otroligt att man kan känna detta ett par dagar efter ÄL.
    Men ingen skulle bli gladare än jag eftersom jag går runt här med värk i ljumskarna och ryggen! ;)

Svar på tråden gravid? när märker man av det?