• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • Jessie76

Jag kunde inte amma första barnet pga sjukdom hos honom (uvi) - kände mig skitkass och satt dygnet runt vid amningsmaskinen på neonatal avd. som en mjölkkossa - ingenting kom.... Så han har aldrig vart ammad tyvärr - bara ersättning. Han är rätt sjuklig, men det kan ju även bero på att jag rökte då....
    Andra har jag ammat och det är riktigt mysigt men jag förstår dom som inte vill faktist. Tur att valet är fritt. Jag hade nog valt att amma första veckorna iaf för den mjölken är ju så jäkla näringsrik och viktig.

Då har inte mina förlossningar tagit nån tid nån av dom för jag har aldrig haft vattenavgång. Däremot har jag haft från 10 min mellan värkar i flera dygn.
    Har en bekant som slemproppen har gått för några dagar sen men hon har inga värkar ännu. En annan vän gick vattnet 2 dagar före förlossning.....

Tycker det är lite tokigt att man kan välja snitt faktist, men det är min åsikt. Alla är ju rädda, men det är man ju även under graviditet - för allt tycker jag! Om man däremot är jätterädd eller vart med om en svår förlossning ska det vara självklart att man får välja snitt.

Mina symtom kommer jag ju knappt ihåg, jag vet dock att jag drömde en hel massa! SJukt mycket faktist... Får höra med mannen om han kommer ihåg.

• Moppy

Det är konstigt att det alltid blir diskussioner om snitt vs vanlig förlossning. Alla har olika åsikter. Kan inte var och en få bestämma själv? På något sätt tycker jag att det ska vara varje kvinnas rättighet om hon nu av ngn anledning föredrar snitt trots risker.

Btw min BIM är ca den 19/10 :)

• sockerbiten

mugglesfan: Har BIM samtidigt som du (tror jag, ÄL var konstigt sen den här cykeln). Vi får väl starta en egen lista :)

• Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Snart-lilla-frun!

Haha, nu har både Jessie och Oms bekräftat att det är heeeeelt normal att drömma tokigt när man är gravid! Tur, började tro att jag var pervers el nått!
    Går och väntar på det där med metallsmak i munnen och att kaffet ska smaka sk**t men icke, dricker kaffe tidigare! Jag skall alltså vara i v 5 el 6 nu, nån som vet hur man räknar ut det där förresten? Man räknar tydligen inte från själva befruktningen utan redan 1 el 2 veckor innan? Har en annan lite fråga till er som har barn sedan tidigare, hur tidigt berättade ni för vänner/jobbet??

• Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Bröllopstokiig

Oms: Fick du herpes liknande infektion i underlivet då eller?
    Skit jag drömde knäppt första gången i natt! Om jag inte är gravid denna gången med min mensmage så här tidigt, så är det ngt jävligt skumt! Men jag vågar inte hoppas ännu.

• Bröllopstokiig

Kom på det där med lukt/smak sinnen. Jag röker ju, men inte så mycket längre! men jag måste nog säga att jag är mer än feströkare, så då kanske man inte känner av så mycket vad gäller smak/lukt och så där eller? Har inte någon metalsmak i munnen heller, men det kanske kommer.

Svar på tråden gravid? när märker man av det?