• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • Lapinette

Och jag känner absolut INGENTING. Inget PMS, ingen värk i magen, tuttar eller annat. Vi får se hur länge det håller innan jag börjar känna efter och leta sympton. Har ju typ 10 dagar på mig.

• mugglesfan

Jag blev jätteirriterad på chefen i morse när jag fick springa till dörren och öppna för kunder som han har bjudit hit på möte. Om han vet att han väntar folk, varför kan han inte gå och öppna då? Sedan har ju inte kunderna vett att komma i samlad tropp helle, utan i 3 omgångar varvid jag fick gå och öppna varje gång - grrrrr... Hade ingen lust att le och vara trevlig (obs, jag jobbar INTE som receptionist!). Ja ni hör ju själva... En löjlig grej som får en ur balans. Gillar inte att vara på det här humöret - hur ska jag komma ur det?! Tips någon?

• mugglesfan

Och igår när jag kom hem från vindrickandet med kompisen så blev jag irriterad på maken som satt och tittade på tv och inte tog tag i saker. Tex har jag nyligen upptäckt att vi saknar olycksfallsförsäkring varvid mannen ringde till försäkringsbolaget (på min påstötning) och så skulle de skicka info. Det kuvertet har legat oöppnat på soffbordet i en vecka nu. Då kanske ni tänker att varför tar inte jag tag i det? Men det är för att jag har gjort så många andra saker på senaste tiden, bla det största jobbet med bröllopstackkorten och andra saker. Ja ja vi hade en sk diskussion, det närmaste ett gräl som vi kommer (vi grälar aldrig, jag vet det låter onormalt men det är så). Vi blev vänner sedan igen men eg är ju det här också en löjlig grej. Och min man är jättebra på att göra andra grejer (städa, tvätta mm) så varför fick jag ett sådant spel plötsligt?
    Jag gillar inte det...

• _koko_

Tittar in som snabbast medan jag äter lunch, har alldeles för mycket att göra just nu, och dessutom ont i huvudet...

A.M. - håller med dig i allt du skriver om j-å - "kulspruteaktigt", hahaha, exakt!!! Han är nämligen min gyn numera och jag gillar honom också jättemycket.
    Gick hos en kvinnlig gyn där förut som jag inte alls gillade lika mycket.

Kämpa på allihop! Jag hade världens pms igårkväll, synd om sambon...
    Har bestämt att efter mensen blir det varannan dag hela cykeln, puh! Om det inte blir operation då förstås, för då får jag väl inte nuppa alls...
    fruL - han har inte sagt något säkert om op ännu, avvaktar denna mens och nästa gynundersökning.

• Liten med Mindre

muggles..

du är inte ensam om att vilja slippa ta tag i alla saker. Har det likadant.

Fast frågar du min man tycker han nog att han har det likadant också. :) Vi prioriterar väl olika saker, och tycker att den andra ska ta tag i olika saker.

• mugglesfan

Japp vi redde ut det, det känns bra igen. Men jag är så himla trött och fortfarande inte riktigt i balans känner jag. Men förmodligen är det den senaste tidens stress och jobbsituation som kommit ikapp mig...
    Kunde man inte fått ett litet yttepyttesymptom att glädjas åt åtminstone?!

• Liten med Mindre

Det enda jag kan dela med mig av är snuva, hosta och lite mer trötthet. Förkylningssymptom... :( Ledsen

• _koko_

Just det, Mindre! Jag gillar verkligen inte styrketräning heller, och absolut inte spinning... :(

Pump och dans är mina områden, men jag är världsmästare (tro mig, ingen av er skulle slå mig!!!) i att hitta på ursäkter när jag inte får träningssällskap...

• _koko_

Ang min fråga igårkväll alltså... ;)

Låter som att det är bluestajm för ett helt gäng just nu, lider med er!

• Liten med Mindre

_koko_

Jag har inte vågat gå på dansklass på flera år. Dansade förvisso massvis förut, och var inte helt pjåkig när salsaklasserna fanns. Borde försöka igen - älskar att dansa! Fast jag kanske får börja på SATSdans och SATSaerobics ett par gånger. Eller om du har tips på en bra instruktör där jag kan hänga på. Lovar att skälla ut dig här om du inte kommer ifall vi bokat nåt. :D

Började med spinning när jag hade benhinneproblem, och så har jag blivit kvar.

Har du prövat box? Super för pms-aggressioner. :D Fast jag känner mig urfånig att slåss.

Lite orolig om jag skulle lyckas få barn och det blir killar som vill spela fotboll, hocky och som fajtas. Hugaligen!

Har ni andra några såna funderingar?

Svar på tråden gravid? när märker man av det?