• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • BrudSommar2006

Jag är bara i drygt vecka sju så det är en massa veckor kvar att må riktigt dåligt på, jippi! Eftersom jag mått så illa så har jag inte kunnat äta ordentligt och det syntes tecken på uttorkning i urinen så det var bara till att läggas in på Danderyd på en gång, kom som en chock, jag trodde att jag skulle få tabletter för att sluta må illa bara. Men, men, nya tag nu och med tabletter utskrivna.

Tror inte att jag kände något speciellt innan BIM, jag testade negativt på dag 9, en onsdag, och positivt på dag 11, fredagen. BIM var inte förrän på måndagen men jag ville vara säker på att jag kunde dricka vin över helgen men det kunde jag alltså inte. Sedan dröjde det däremot inte länge innan jag fick värk och var spänd i magen och har haft jätteont i brösten sedan dess, kan inte ens torka med handduk ordentligt när jag duschat. Den otäcka metallsmaken i munnen och illamåendet dök upp i vecka fem.

• Jessie76

Jobbigt med illamående Brudsommar2006 - lider med dig

Hmm... Låter lite misstänkt för en del av er - men ibland känns det som vi säger att man framkallar sånt som man har hört är symtom (omedvetet då såklart) - eller hur? Jag gör samma känner jag - allt är konstit innan man får mens eller ett - på testet.

Nu ska jag gå hem för dagen - ha en bra dag allihopa och hoppa försiktigt på gubbarna när ni kommer hem Dom kan ju gå sönder och då är dom ju inte till nån nytta

• A.M.

BrudSommar2006:
    Vad jobbigt - stackars dig! Känner att jag varit lyckligt förskonad från de flesta krämpor. Hoppas du börjar må bättre snart - det är ju ganska vanligt att de tre första månaderna är värst och att många sedan mår strålande. Håller tummarna!

• Snart-lilla-frun!

BrudSommar2006- måste fråga dig, när du testade dag 9 efter ÄL var det "solklart" negativt test eller var det osäkert på nått vis?? Tänk vad lustigt att det ändras på några dagar bara... men det är väl dom där hormonerna...
    Hoppas du har haft ditt värsta nu så att du får bli lite piggare! Stor kraaam!

• nenne78

Jag känner att jag äggar i otakt med er andra.

• mugglesfan

BrudSommar2006: usch, stackars dig! Då kanske man inte ska längta så mkt efter att få vara gravid då...
    Hoppas att du blir bättre snart!

Nenne78: vaddå i otakt? det är ett gäng som har BIM snart (är det inte i helgen) men jag är med i ett annat gäng Vi har BIM först nästa helg...

• Bröllopstokiig

Godmorgon,

Tror att "tant-röd" har kommit och hälsat på nu, inte för att det var mycket och det är bara dag 26, men men det är bara att inse att jag inte blev gravid denna månaden heller
    Har ingen mensvärk som jag brukar ha när jag får mens, men den kommer säkert på söndag... ett tag hoppades jag att det var en nidblödning... men det är ju trots allt fredagen den 13e idag och jag är säker på att en nidblödning är önsketänkande med min otur! Nu får jag börja se fram emot nästa ÄL i slutet av oktober och nästa BIM i november i stället
    Hoppas att Snart så... plussar i allafall, så vi får ett plus i tråden denna månaden. Vi verkar bli några i november med, så jag känner mig inte ensam vilket är skönt!

Kram

PS är det någon som vet om man kan få nidblödning så nära inpå mens? Ds (ha ha ni ser hur jag hoppas fortfarande och inte vill inse )

• A.M.

Vilken tur ni har som äggar på helgerna! Jag äggade minsann mitt i veckorna - därav alla nödvändiga göra-barn-lunch-dejter ... I o f s trevligt men det blev ju lite stressigt

• A.M.

CicciL:
    Jag TROR att nidblödningen kan komma rätt sent - det kan ju ta tid för ägget att vandra till rätt ställe och fästa. Jag håller tummarna!!!

• Liten med Mindre

Cicci

Jag småblöder (typ rosa papper) alltid några dagar innan mens. Fastän jag vet att det brukar vara så så vill jag fortfarande hoppas. Slutar nog inte förrän det gör ont i morgon...

Men eftersom du inte brukar ha så så hoppas jag med att det är en nidis. *håller tummen hårt*

Svar på tråden gravid? när märker man av det?