gravid? när märker man av det?
Hörrni jag har en liten fråga...sitter här hemma och är sjuk (så jag har väl inte bättre för mig antar jag...)
När man pratar preventivt så tycker jag att man alltid har fått intryckt i skallen (från barnmorska, gyn osv) att det INTE finns några säkra perioder, man ska ALLTID anv preventivmedel för annars kan man bli gravid oavsett vart i cykeln man befinner sig osv MEN!! när man pratar om att vilja bli gravid ja då är det enbart två dagar man har att spela på!! Är inte det konstigt?!
Så min lilla fundering är nu som såhär, hur är det egentligen?? Eftersom jag tillhör en av dom som gifte mig i somrast så har "babyverksta´n" rullat igång men dessvärre kan det ta tid då jag har vääääldigt oregelbunden mens och därmed förmodligen också ÄL... Har fått rådet tidigare av barnmorska att ej vänta på den naturliga vägen för länge pga dessa omständigheter men nu är jag lite villrådig...
Nu kan jag iofs inte påstå att vi är så ÄL-fixerade här hemma. Vi har sex ungefär som tidigare, möjligen lite oftare pga att jag tänker mer på att vilja bli gravid, hehe... Men ändå! Någon mer med samma fundering el kloka svar?
Kram på er alla babylängtare...