• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • Liten med Mindre

Tyvärr - förkylningsvirusen verkar ha flytt sin väg, så jag är bortlovad till dykning på lördag. Eftersom det börjar vid 10.30 så tror jag inte vi hinner klart till 15.

Men om ni inte flyr fältet efter lördag så kan vi väl ses igen och älta nojor?

Sorry...varför händer allt skoj samtidigt?!

• FruSofia

Men en nidblödning yttrar sig knappast som syndafloden (Jessies beskrivning). Det är väl stänkblödning 9-10 dagar efter äl.

Snart så..
    Fetaost och mozarella ost kan man äta! Bara den är pastöriserad!

• Liten med Mindre

A.M.

SATS vid Stadion heter just SATS Stadion. Så "enkelt" med de nya namnen. :) Ibland i alla fall.

Visste inte att det fanns barnpassning där. Fast det ligger lite avsides för mig.

• Bröllopstokiig

Fru Sofia:
    Vi tänkte nog att man skriker ut att syndafloden har kommit när man är lite känslig som hon är nu, men att det kanske inte är så mycket som det beskrivs. Dessutom är det många som har haft mens som vanligt fast det var graivda. Min kollega tex blödde ganska mycket de tre första dagarna på mensen, men efter ett par veckor testade hon sig pga boobsen som inte lugnade sig, och hon var gravid

OK Mindre, tar bort dig från vinpimplandet!
    Uppdatering för vin på lördag!?!?!

CicciL
    FruL
    Snart så...
    _koko_

• BrudSommar2006

Mammagympa! Jag vet inte hur det skulle gå till, jag mår så förbaskat illa att jag lagom klarar att ta mig igenom arbetsdagen innan det är dags att krypa ihop i ett hörn hemma och invänta nästa arbetsdag. Och jag är bara i vecka fyra, det skulle ju inte börja förrän i vecka sex tidigast. Måtte det försvinna i vecka tolv som det sägs. Då kanske mammagympa kommer i ett annat läge trots eventuell mage.

Ha det så trevlig på lördag, jag ska ha födelsedagsfika med släkten, men det är kanske lika bra, inget kul att sitta och titta på när andra dricker godsaker! Dessutom är jag ändå inte i skick att gå ut, suck.

• nu är jag fruL

Dålig stil mindre...
    byter ut os mot att kolla braxar...

fyyyyyyyyyyyy vad kul vi andra ska ha

• A.M.

Mindre (och alla):
    Jo, SATS Stadion har barnpassning:
    www.sats.com/sv/stadion

Angående blöda och vara gravid:
    Det är många om blöder en skvätt ibörjan. Jag hade en nid-blödning som jag var säker på var mensstarten så jag hann misströsta rejält. Dock: har man testat gravid och sedan får flera dagars blödning räcker det nog inte med att ta ett grav.test eftersom om det var en grav. som blev ett missfall så finns hormonerna kvar i kroppen länge efteråt (upp till en månad har jag för mig). HAr man testat plus och blöder så kan man försöka ringa ringa en barnmorskemottagning och be att få göra ett (vaginalt) ultraljud. JAg gjorde ett i v9 för att jag var så stirrig och trodde fostret hade dött (hade haft en miniblödning) ...
    Många blödningar ibörjan beror på sköra slemhinnor (p g a hormoner).

Det blev en lång paranteskommentar ...

• Liten med Mindre

Jag får väl ta mig en hutt ur någon av flaskorna på botten. Det har legat en gammal flaskfabrik där vi ska dyka. Fast det rör sig nog inte om vinflaskor...

Vi ska öva lite uv-foto med nya blixten. Sen är vi säkert trimmade att fotografera era framtida guldklimpar på babysimmet. :)

• sweetstreet

start september

Jag dricker också en massa kaffe. Och te! Men jag tror inte jag tänke börja fundera så mycket över koffeinet förrän det har gått längre tid utan att det blir någon graviditet.

Men visst, är man orolig kan man ju försöka dricka koffeinfritt kaffe?? Det smakar faktiskt likadant. Jag testade för första gången för ett litet tag sedan eftersom alla här i USA är mer eller mindre galna i "decaf"...

• Liten med Mindre

Brudsommar2006 - vad jobbigt att illamåendet har kommit redan :( Hoppas att det ger sig.

Ingefära, färsk och torkad ska hjälpa enligt en del. Går att göra avkok och krydda med citron och honung så smakar det bättre.

Hoppas du blir bättre till vår godisprovning.

*håller tummen hårt*

Svar på tråden gravid? när märker man av det?