• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • Moppy

Snart så, har läst på flera ställen att det är helt normalt att det kommer lite mensaktiga flytningar innan man plussar. Så ge inte upp hoppet!

Nu har jag riktigt ont därnere, önskar jag kunde ta ett glas vin ikväll och slappna av, men vill inte riktigt OM, OM det är ngt ;)

• helena_h

hej!

en liten fundering.. vi jobbar på en bebis, och senaste dagarna har jag tyckt att bröstvårtorna har varit liksom fuktiga, om jag har kommit åt med armen har det liksom känts som jag har blivit blöt. men det går inte att trycka ut nåt. hade ägglossning 6-7 okt nånstans. nån som har hört om det som ett jättetidigt graviditetstecken? och sen känns (spänner och drar liksom) det lite kring livmodern också.

• Snart så....

Fast jag har lite svårt att tro det :(

Det är skumt, jag brukar inte ha ont vid mens, bara en obehaglig känsla som försvinner när mensen kommer igång. Idag har jag haft fross och svinont så har tagit tabletter som knappt hjälpte. Mått illa oxå

Dina symptomer låter precis som du ska få ett pluss??

• Snart så....

helena_h: Välkommen till tråden :)
    Har läst om det du beskrev om brösten på Familjeliv, fast kommer inte ihåg så mkt mer tyvärr. Att det spänner och drar i livmodern är något som de flesta här tror jag har upplevt.

• helena_h

hej!

tack för välkomnandet!

• FruSofia

Moppy
    Detta är bara andra försöket! Men det känns ändå trist. Jag har blivit gravid på andra försöket fyra gånger (!!) (Två missfall och två barn). Så jag kanske blivit lite bortskämd Hur länge har ni försökt?

• nenne78

hej, hej!
    har haft besök av vänner med några veckor gammal bebis - så söt och snäll! Vill också ha!

ok, då har jag nog koll på alla förtkortningar, tack! Först ÄL sen BIM därefter OK på CB och om + så MVC

• Bröllopstokiig

Hej alla,

Ja så var det söndag... i fredags började det lite drippelidripp och sen i lördags satte mensen i gång. i dag vräker det ner
    jag som trodde jag var gravid denna månaden... nu skiter jag i det till nästa gång, allt med symptom etc. Har ju haft alla symptom och lite till, som jag inte har kännt innan, och så kommer mensen i af. Suck.
    Satt o gosade med en liten bebis igår, åååå vad mysigt det var. Sen gick jag till apoteket för att köpa mer vitatminer och även bisolvon, vilket gör slem tunnare så de små spermierna lättare kan simma fram. Sen var det rosenrot på naturapoteket och det började jag knapra i morse. Folsyra har jag tagit dubbel dos av sedan i augusti!

Herregud, att det ska vara så jävla svårt att bli gravid. Ska sluta röka bums med, så jag har förvarnat alla i min närhet att jag antagligen kommer vara som ett åskmoln den närmaste tiden...

Hoppas någon av er andra plussar! jag har nu gått vidare och ser fram emot nästa ägglossning om 2 veckor!

• blondbrud

Var köper du folsyra någonstans? Apoteket eller?

• Bröllopstokiig

Just det, Apoteket har folsyra, man köper receptfritt på burk. Bra att äta innan och under graviditet.

Svar på tråden gravid? när märker man av det?