• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • Vänner-fan

Och välkommen Novemberbrud06!
    /Från en som nyss själv äntrat tråden

• _koko_

Är det någon fler än jag som fått ändrad mens sedan ni började försöka få barn? Tidigare har det varit läge med tampong direkt jag såg något i trosorna, nu går det 4-5 dagar först med bara litegrann innan mensen sätter igång ordentligt... Vet inte om det är ett sammanträffande och beror på alla konstigheter som gyn ev hittat, eller om det faktiskt är jag själv som psykologiskt lyckats påverkar det... Irriterande hur som helst!

CicciL - du har allt mitt stöd i sluta-röka-processen, här är ett utmärkt ställe att skrika av sig när det blir jobbigt.

Snart fru 2 feb 2007 - tack för att du delade med dig av din historia! Vilka hemska besluta du har behövt ta.

Kom igen nu tjejer - Ska vi inte få ett endast plus den här månaden??

• _koko_

Här kommer en ny lista, skriv ett inlägg om du saknas eller vill lägga till någon uppgift, kopiera helst inte in hela listan:

A.M. Stockholm 37 år Gravid 9mån
    red rose Gravid!
    Magda78 Göteborg 28 år Gravid!
    Rickard+Marie 23/9 2006 Gravid!
    BrudSommar2006 Stockholm Gravid 15/9
    162ochenhalv Skåne Gravid 18/9
    Emmylou Stockholm 28 år Gravid 22/9
    Snart-lilla-frun! Dalarna 31 år Gravid 4/10
    Johanna N Gravid v6
    nu är jag fruL Stockholm 32 år
    CicciL Stockholm 31 år
    Mindre Stockholm 31 år
    Lapinette Stockholm 36 år
    Jessie76 Luleå 29 år
    Snart så... Stockholm 28 år
    mugglesfan Göteborg 35 år
    _koko_ Stockholm 28 år
    Moppy Stockholm 29 år
    pirr! Göteborg 29 år
    sweetstreet New York 33 år
    ljuvlig Göteborg 31 år
    nenne78 Gävle 28 år
    Storasystern Stockholm 30 år
    Frejis Stockholm 33 år
    start september Stockholm 30 år
    Telemarkgrrl 36 år
    Vänner-fan
    Novemberbrud06
    Eden-06
    FruSofia
    JeckaH
    Gilmore Girl 27 år
    Hanna_79
    Miss Tess
    skorpan_ Norrtälje 27 år
    fru Wikdahl
    Vanilj 31 år
    Bluebride20??
    Wilma77 29 år?

• Bröllopstokiig

vänner-fan,
    jag fick veta på vul i 8-e veckan att vi väntade tvillingar. Jag började må lite halvilla i vecka 7 hade jätte ont i boobsen, men sen kände jag inte någon som helst skillnad på att det skulle vara hemskare. Men det var ju min första grav, så jag har inget att jämföra med heller. Kunde bara äta små små portioner, mådde illa av vissa lukter, kunde inte få i mig kaffe eller vin eller ngt(inte för att man ska det heller, men för mig var det ju tecken...) Så det finns ju hopp.
    Det som de sa till mig på mvc var att en av bebisarna kan åka ut, alltså man mister det på något sätt tidigt i graviditeten, men mina stannade kvar båda 2. De låg inte mitt i livmodern utan mer längst väggarna.
    Så jag kände inte ngt särskillt annorlunda. I vecka 10 el 11 så dämpades illamåendet, men det var fortfarande svårt att äta mycket. Så kanske om jag tänker efter... detta med att folk säger att de blir hungriga när de väntar (1) barn, stämde inte på mig, jag kunde nästa bara äta fil.

Ag rökningen, jag har 5 cigg kvar, sen är det STOPP. Satt igår och surfade på nätet... vi skulle haft fest om 2 helgen (då jag har ÄL igen) men den kommer vi boka av. Jag bad min man att vi skulle ha minst en vit vecka, eftersom han gärna dricker fredagsöl efter jobbet och fortsätter med rödvin till sista droppen är utdrucken, och alkolhol gör det ju mycket svårare med.
    Vi tar kraft tag inför nästa ÄL som du hör!
    Jag orkar inte med att bli ledsen en gång till + att jag är sååååå trött på mitt jobb och om man har något som en liten bebeis att se fram emot, tror jag att jag kommer fixa att vara kvar fram till sommaren!

• Bröllopstokiig

_koko_

Du är INTE ensam om att ha helt knäpp menscykel, min är knäpp hela jävla månaden. Jag har haft så mycket gravsymptom denna gången med ilningar i äggisarna och mensvärk en veckan innan mens etc, och så kommer den jävla mensen... jag som trodde jag var gravid helt bombsäkert. Sen var det ju som jag skrev inte mycket tods/fre, efter det har det vräkt ner i floder (brukar inte ha så) och jag har haft 2 sömnlösa nätte i helgen med mens VÄRK och det brukar jag bara ha ca 2 timmar i början på varje mens, så snacka om knäpp mensperiod.
    I HATE! Så nu till nästa gång kommer man ju tro att allt är PMS i stället, vilket kanske är bra på ett sätt!

• Liten med Mindre

Jo, mer pms än vanligt sen i somras när vi började försöka. Eller så känner jag efter mer förstås.

Fast illamående var länge sen jag var.

Hade en slapp helg på landet, där den längsta aktiviteten var en 200 m lång promenad... Nu vill jag bli frisk så att jag orkar mysa lite aktivt hemma.

• sockerbiten

koko
    Jag vill vara med på listan!
    sockerbiten, Stockholm, 25 år

• skorpan_

_koko_

Min mens har oxå varit konstig, den senaste tiden har jag bara behövt trosskydd, ett par dagar..Har så otroligt lite men enligt gyn så är det normalt.

Har haft ÄL nu så jag hoppas att det blir bim nu den 28.e

Grattis nenne till bröllopet!

CicciL Bra beslut att sluta röka! :) Tror nog att du kommer att fixa det galant!

_koko_ vid tillfälle så får du gärna ändra min ålder är 28 nu.

• Jessie76

God morgon!
    Måste lära mig detta om ÄL Jag vet inte men jag undrar om inte vi hade mens ungefär samtidigt Nenne och FruL? Min tog slut förra söndag/måndag - men jag har ju ingen aaaaaaning om när jag släpper äggen

• Jessie76

Jag kan joina dig Cicci - ok? Behöver besluta "på riktigt" att sluta... Det går bra på veckorna men helgerna är som f****n!

Välkomna ni nya förresten Snartfru - hur gick det med den "senaste" graviditeten - väntar ni på ultraljud just nu eller? Förstår om du ej vill svara, jag förstod inte riktigt hur din/er situation ser ut just nu....

_koko_ - jag har oxå konstig mens, man borde tycka att jag känner igen ev grav.symtom men jag tycker jag har det hela tiden. Tror dock att man innerst inne vet hur det ligger till - men jag vet ju inte, och det är så IRRITERANDE

Svar på tråden gravid? när märker man av det?